Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

James Nachtway

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Gå och se James Nachtway på Fotografiska!

Fasansfullt och uppskakande, men missa inte att studera hur mästerligt han jobbar med ögonblick, färger och komposition för att förmedla de starka känslorna.

Det finns en artikel och en pod på fotosidan för den som inte har möjlighet att besöka utställningen.

PS Jag gillade också utställningen med bilder av Vincent Peters
 

gamleJ

Aktiv medlem
Var där i förra veckan och kan bara hålla med dig. Verkligen sevärt. Vissa bilder ligger dock på gränsen för vad jag orkar se och ändå anser jag mig rätt tålig.
Jag blev också positivt överraskad av bilden med molotovcocktailen. Den har sett så överarbetad ut på nätet men i verkligheten var den riktigt fin.

Vincent Peters utställning var mycket sevärd också. Du tipsade om honom när jag funderade kring korn och i många av hans porträtt gav det något extra.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Var där i förra veckan och kan bara hålla med dig. Verkligen sevärt. Vissa bilder ligger dock på gränsen för vad jag orkar se och ändå anser jag mig rätt tålig.
Jag blev också positivt överraskad av bilden med molotovcocktailen. Den har sett så överarbetad ut på nätet men i verkligheten var den riktigt fin.

Vincent Peters utställning var mycket sevärd också. Du tipsade om honom när jag funderade kring korn och i många av hans porträtt gav det något extra.
Det var intressant att se hur Vincent Peters jobbar med ljuset. Han lämnar ofta ögonen i skugga, med ett par små ljuskällor som ger de där små reflexerna. Mycket effektfullt!
 

gamleJ

Aktiv medlem
Det var intressant att se hur Vincent Peters jobbar med ljuset. Han lämnar ofta ögonen i skugga, med ett par små ljuskällor som ger de där små reflexerna. Mycket effektfullt!
Ja både ljussättning och sminkning förstärker en skuggform som nästan blir lite som Ulrica Hydman gör på sina glas :). Samtidigt är det ganska mjuka övergångar mellan skugga och högdagrar. De små reflexerna finns där och ger liv i ögonen. Jag tror det är dags att plocka fram min skyltdocka och börja experimentera igen. Ska försöka härma stilen fast med digitalkamera.

https://www.google.se/search?q=ulrica+hydman&client=safari&channel=ipad_bm&prmd=isnv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvkdaS6bjjAhUq_CoKHd9sBr8Q_AUIFSgB&biw=1024&bih=666#imgrc=-7Aiqpwv5k2ieM
 
ANNONS