Gammal 2019-08-23, 18:39
lars_gus

ICC-profil till Scandinavian photos papper.
Jag har just fått hem min nya Epson P800 och tänkte ägna helgen åt att testa mig fram. Jag köpte ett paket av Scandinavian Photos papper Satin Professional och upptäckte för sent att det inte längre går att ladda ned några profiler från deras hemsida. De försvann tydligen vid någon uppdatering av sidan... Tänkte försöka rädda helgen genom att fråga här om någon har profilen för det pappret och den skrivaren, och som kan tänka sig att dela den med mig!

Skicka i så fall ett meddelande!

/ Lars G
Gammal 2019-08-23, 20:46
AWid

Har själv aldrig använt Scandinavians fotopapper, men har hört av andra att Epsons profiler ska funka (t o m bättre?) än originalprofilerna. Så testa med t ex Epsons profil för deras eget "Epson Premium Satin....". Den profilen installerades väl av "bara farten" när du installerade drivrutinerna för skrivaren. Annars kan du ju testa med Epsons profil för "Premium semigloss". Själv använder jag numer nästan enbart papper från Tecco efter att ha hoppat från fabrikat till fabrikat under många år.

Senast redigerad av AWid den 2019-08-23 klockan 21:12.
Gammal 2019-08-23, 21:08
AWid

Litet tillägg bara:-) "Epson Premium satin" och "Epson Semigloss...." verkar vara samma papper. Bara olika namn för olika marknader antar jag. Så prova att testa med profilen för "Epson Semigloss".
Gammal 2019-08-24, 06:47
lars_gus

Låter som ett utmärkt förslag. Ett stort tack för hjälpen!

/ Lars G

AWid skrev: Har själv aldrig använt Scandinavians fotopapper, men har hört av andra att Epsons profiler ska funka (t o m bättre?) än originalprofilerna. Så testa med t ex Epsons profil för deras eget "Epson Premium Satin....". Den profilen installerades väl av "bara farten" när du installerade drivrutinerna för skrivaren. Annars kan du ju testa med Epsons profil för "Premium semigloss". Själv använder jag numer nästan enbart papper från Tecco efter att ha hoppat från fabrikat till fabrikat under många år.
Gammal 2019-08-24, 10:47
Erik Schalin

jag kan fråga "dem".
Gammal 2019-08-24, 11:05
Flash Gordon

Till min Epson Stylus Pro 3880 har jag profiler både från Scandinavia Photo.
Till 3880 har SP gjort 2 versioner för sina papper. Antar de inte var fullt nöjda med version 1 så de gjorde en version 2 ett par år senare.

Fast faktum är att jag använder Epsons Semigloss profil för jag tycker den är bättre även till Scandinavian Photos sidenmatta papper.
Gammal 2019-08-24, 17:06
Åke Bråke

icc profil
lars_gus skrev: Jag har just fått hem min nya Epson P800 och tänkte ägna helgen åt att testa mig fram. Jag köpte ett paket av Scandinavian Photos papper Satin Professional och upptäckte för sent att det inte längre går att ladda ned några profiler från deras hemsida. De försvann tydligen vid någon uppdatering av sidan... Tänkte försöka rädda helgen genom att fråga här om någon har profilen för det pappret och den skrivaren, och som kan tänka sig att dela den med mig!

Skicka i så fall ett meddelande!

/ Lars G
jag har profilen min mejl kjell-ake-eriksson@telia.com
Gammal 2019-08-24, 17:08
Åke Bråke

profil icc
jag har profilen mejla mig
kjell-ake-eriksson@telia.com
Besvara

Bokmärken

Taggar
epson p800 , icc

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:28.

Tether Tools Case Air