Annons

Storlek på menytext i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har köpt en ny skärm och texten och ikonerna i Photoshop blir löjligt små.
Hittat följande:
Du kan ändra teckenstorleken på texten i paneler och verktygstips i Photoshop. Välj en storlek på menyn Teckensnittsstorlek på gränssnitt i gränssnittsinställningarna. Om du vill skalförändra hela gränssnittet i Photoshop baserat på vald teckenstorlek på gränssnitt väljer du Skalförändra användargränssnittet efter teckenstorleken.
Men det fungerar inte, varför?
Bridge har gått bra, men inte Photoshop.
Tacksam för hjälp.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Tyvärr det hjälper inte. Bridge har anständig storlek, men inte Photoshop. Spelar ingen roll vilken storlek jag väljer, får samma ynkliga stil.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Japp. Fantastisk skärm. Men texten går att göra anständig i Bridge men inte i Photoshop. Märkligt.
 

Måns H

Aktiv medlem
Har du kollat Photoshop/Preferences/Interface? Där finns "Text" och på Text "UI Font Size". Där finns Small Medium och Large.

(Funkar på CS6, men Large är inte stort.)
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag går in på Redigera/inställningar/Gränssnitt, där kan jag välja 4 teckenstorlekar. Men vilken jag än använder så blir det samma teckenstorlek på skärmen.
 

Måns H

Aktiv medlem
Jag hade problem med Photoshop efter byte av datorns operativsystem till Mac OS X 10.11.6. Bl a funkade inte klonstämpeln. Ingen visste hur man fixade problemet. Men till slut forskade sonen fram att det går att kallstarta programmet. Man trycker ner cmd/alt/shift då man startar och kan sen välja att återgå till standardinställningarna.

I mitt fall funkade det. Photoshop blev som nytt. Jag hade sparat alla mina inställningar och kunde återställa dom, bl a textstorleken. Min Photoshop är på engelska. Jag öppnar Photoshop, klickar sen på "Photoshop" uppe i menyn till vänster, sedan Preferences, sedan Interface. Där finns "Text" och på Text "UI Font Size". Där finns Small Medium och Large.
 
ANNONS