Annons

LA-EA5 med A7r III

Produkter
(logga in för att koppla)

Znutt

Aktiv medlem
Hej
Någon som provat adaptern LA-EA5 med tex minoltas skruvdrivna. Eller sigmas tele med motor
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Hej
Någon som provat adaptern LA-EA5 med tex minoltas skruvdrivna. Eller sigmas tele med motor
Jag köpte LA-EA5 i tron att även gamla Minolta skulle fungerar men tyvärr inte gå in på Sonys hemsida och sök upp LA-EA5 och läs långt ner i texten så finns det en lista på vilka objektiv som fungerar el inte .
 

Znutt

Aktiv medlem
Jag köpte LA-EA5 i.....
Jag tyckte mig kunna läsa till detta. Bara bländare som funkar väl?
Fattar inte varför de ej stödjer de skruvfocuserade även om prestanda varit lägre :(
Riktigt tråkigt.....
Antar att alla med focusmotor funkar typ tamron 150-500 etc....
Hade dock velat att mitt 200 mm skulle funka :(

Hoppades på att det skulle komma ny firmvare till A7RIII Kanske kommer när nya versionen kommer.
 

PMD

Aktiv medlem
LA-EA5 har inbyggd AF-motor enligt Sony. Betyder inte det att gamla skruvfokusobjektiv kan användas?

Är Minoltas skruvfokusobjektiv för gamla?
 

Gamle Svarten

Aktiv medlem
AF med ”Skruvobjekiv” stöds endast på a6600, a7r4 och a1.
Tyvärr kan du ha rätt, du vet nog bättre än mig.

Jag hittade Fotosidans produktpresentation från sept. 2020:

Enligt artikeln fungerar Real Time Tracking med SSM och SAM-motorer på A7r3 och de då övriga 8 senaste modellerna med E-fattning. Vissa av modellerna når dock bara upp till 9 bilder/sekund.
I artikeln står inget om begränsningar rörande "enbilds-AF" med skruvdrivna objektiv. Det borde det i så fall ha gjort, kan man/jag tycka.
 

PMD

Aktiv medlem
Det finns mycket information på websidan jag länkade till i mitt förra inlägg.
 

Gamle Svarten

Aktiv medlem
Det finns mycket information på websidan jag länkade till i mitt förra inlägg.
Jo, visst gör det det.
På utländska.
Och med hänvisningar till stjärnor och ett otal tabeller.
Den modell jag tillhör är tyvärr inte kompatibel med sådant, och tycks inte kunna uppdateras pga skadad hårdvara.

Maffe skrev att:
"AF med ”Skruvobjekiv” stöds endast på a6600, a7r4 och a1."
Tack för den infon.
Sedan får man tydligen också för varje enskilt skruvdrivet objektiv kolla om just det kan användas med AF.
Fattar jag det rätt?
 

Znutt

Aktiv medlem
Suger att inte skruvobjektiv stödjs med A7rIII speciellt när dom fortfarande kränger den :(
Kan förstå att det ej går med kontinuerligt....
Som jag ser det tillför AE5 inget jmf med AE3 om man ej har a6600, a7r4 och a1
 
ANNONS