Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken spindel?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ratatoskr

Aktiv medlem
Fråga i Facebook gruppen Spindelnätet, där har du Sveriges främsta araknologer. Vill du inte till FB så finns det ett suveränt norskt forum som kan svara på allt, säg bara till.
 

bowire

Medlem
Tack vare tipset om "spindelnätet" har jag nu fått veta Det är troligtvis en vargspindel som ömsar skinn o inte fått sin huvud beklänad ännu Hade ingen
aning om att spindlar ömsar skinn
 

Erik X

Aktiv medlem
Tittar man noga på det man tror är en död spindel så är det ofta bara ett tomt "skal". Ungefär som ett slängt par byxor men förstås med åtta ben 😛
 

AWid

Aktiv medlem
Här är en vargspindel (hona). Sitter den i ett nät tror jag inte din spindel är en vargspindel (om den inte fastnat i någon annan spindels nät, t ex en korsspindels). Vargspindlar (kallas även jaktspindlar) fångar inte sin mat med nät utan springer ifatt bytet (de är ruggigt snabba och har bra syn med sina 8 ben och sex ögon)
Vargspindel.jpg
 

Bengf

Aktiv medlem
Här är en vargspindel (hona). Sitter den i ett nät tror jag inte din spindel är en vargspindel (om den inte fastnat i någon annan spindels nät, t ex en korsspindels). Vargspindlar (kallas även jaktspindlar) fångar inte sin mat med nät utan springer ifatt bytet (de är ruggigt snabba och har bra syn med sina 8 ben och sex ögon)
Visa bilaga 157414
Påpassligt fin bild, vilken uppsyn den rackarn har, tigerrandiga ben, kunde kallas tigerspindel;)
 

bowire

Medlem
Här är en vargspindel (hona). Sitter den i ett nät tror jag inte din spindel är en vargspindel (om den inte fastnat i någon annan spindels nät, t ex en korsspindels). Vargspindlar (kallas även jaktspindlar) fångar inte sin mat med nät utan springer ifatt bytet (de är ruggigt snabba och har bra syn med sina 8 ben och sex ögon)
Visa bilaga 157414
Håller med dig,tycker inte heller att det stämmer med vargspindel Nu är jag helt novis på spindlar men det var en i högsta grad levande spindel
 
ANNONS