Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Zpana

Medlem
Tycker det är svårt att hitta begagnade objektiv till min K-7:a.Söker zoom objektiv. Någon som kan tipsa mig?
 

Brix

Aktiv medlem
Ett zoomobjektiv kan ju vara både vidvinkelzoom, normalzoom, telezoom eller superzoom. Så du får nog vara lite mer specifik :p

Blir lättare att tipsa om du berättar vad du tänkt fota med det också.
 
Senast ändrad:

taz_k

Aktiv medlem
Tyvärr är det så enkelt att marknaden för kameragrejer har krympt de senaste åren och Pentax i synnerhet. Kanske läge att byta kamera istället till något märke med större begagnatmarknad. Gör läget lite enklare iaf.
 

Bluebike

Aktiv medlem
Få handlare som för Pentax idag. Och många som använder Pentax använder prylarna men varken säljer eller köper i så stor omfattning.

Brukar ha några få begagnade objektiv då och då, kan nog vara värt att ring dem.

Har begagnat och en del äldre nytt, lite i det högre prisintervallet. Lagret är enormt.

Jag tror att de ta hand om mycket som byts in av andra. Egen reparationsverksad.

I Pentaxgrupperna på Facebook så brukar det annonseras ut del objektiv. Någon har nyligen sålt av ett större kit.

En rekommendation är 20-40 Limited som är eftertraktad med pris därefter. En mycket stor del av begagnatmarknaden med Pentax är annars äldre fasta objektiv som är lämpade för video.
 
Senast ändrad:

Leifson

Aktiv medlem
Jag tycker det finns ganska mycket begagnade Pentax objektiv till överkomliga priser på Tradera, men du kan behöva hålla koll under några veckor tills just den objektiv-typ som du är ute efter dyker upp.
Sök på objektiv med Pentax-K fattning isf bara Pentax-märke så får du även med andra kompatibla märken som passar:
 

Zpana

Medlem
Ett zoomobjektiv kan ju vara både vidvinkelzoom, normalzoom, telezoom eller superzoom. Så du får nog vara lite mer specifik :p

Blir lättare att tipsa om du berättar vad du tänkt fota med det också.
Tänkte i första hand telezoom ung 70-200, f/2,8 - 3,5
 

Zpana

Medlem
Tyvärr är det så enkelt att marknaden för kameragrejer har krympt de senaste åren och Pentax i synnerhet. Kanske läge att byta kamera istället till något märke med större begagnatmarknad. Gör läget lite enklare iaf.
Ja, har nästan haft den tanken också
 
ANNONS