avslutad120828
Avslutat medlemskap
I augusti är det bröllop på gång och jag har blivit tillfrågad om att vara fotograf. Jag har fotat ett bröllop tidigare, men då var jag inte "huvudfotografen" så att säga.
Tekniktips osv. är jag inte ute efter, utan mer lite tankar kring objektivval.
Jag kommer att köra två kameror parallellt, en 20D utan batterigrepp och en 30D med batterigrepp. Dessa två med vardera ett objektiv som kommer sitta monterade hela tiden och ej bytas, mest pga. praktiska skäl.
Det jag har att välja på är:
1.) Sigma 30mm F/1,4
2.) Canon 70-200 4/L
3.) Canon 17-40 4/L
Rent spontant känns ju Sigmat och Canon 70-200 som en bra kombination både för porträtt och lite mer händelser runt omkring. Vilka två av dessa hade ni valt? Bröllopet kommer att vara utomhus, och jag antar att porträttbilder och liknande kommer att tas utomhus också.
Tips, tankar och idéer mottages tacksamt!
// Johan
Tekniktips osv. är jag inte ute efter, utan mer lite tankar kring objektivval.
Jag kommer att köra två kameror parallellt, en 20D utan batterigrepp och en 30D med batterigrepp. Dessa två med vardera ett objektiv som kommer sitta monterade hela tiden och ej bytas, mest pga. praktiska skäl.
Det jag har att välja på är:
1.) Sigma 30mm F/1,4
2.) Canon 70-200 4/L
3.) Canon 17-40 4/L
Rent spontant känns ju Sigmat och Canon 70-200 som en bra kombination både för porträtt och lite mer händelser runt omkring. Vilka två av dessa hade ni valt? Bröllopet kommer att vara utomhus, och jag antar att porträttbilder och liknande kommer att tas utomhus också.
Tips, tankar och idéer mottages tacksamt!
// Johan