Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bäst pris på objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grubban

Aktiv medlem
Hejsan, jag har läst att objektiven blir billigare att köpa i USA.
Är det nån som kan tippsa om någon bra, säker hemsida med bra priser?

Mvh Anton

Om vi vill behålla våra lokala fotohandlare kan det kanske vara värt några kronor extra, ingen moralpredikan, bara värt att tänka på.

Jag köpte några grejor från B&H några år tillbaka. Jag hadde räknat att om jag skulle momsa då blev det ändå billigare. Jag fick en räkning på moms från fraktbolaget, men jag betalade ingen tull dock. Grejorna kom på studs i princip!

Jag misstänker att vad som betalar sig mycket beror på vad man köper också.

På senare tid har vi köpt från Tyskland och Sverige, då det går genom frugans firma. Då blir den enklare med moms och så har jag för mig.

Hälsningar, Thorsten

Jag köpte ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro av ett företag på e-bay, och jag tror jag gav ca 6700 för objektivet, ca 300 för frakt och ca 1800 i tull. Det här är inte de direkta priserna, men jag kommer inte ihåg vad allt kostade såhär i efterhand (har nog försökt förtränga det ;) )

Linda Karlström skrev:
Jag köpte ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro av ett företag på e-bay, och jag tror jag gav ca 6700 för objektivet, ca 300 för frakt och ca 1800 i tull. Det här är inte de direkta priserna, men jag kommer inte ihåg vad allt kostade såhär i efterhand (har nog försökt förtränga det ;) )

Från vilket land? Beloppet 1800 kr ser ut som att det skulle kunna vara moms (förutsatt att du köpte från någonstans utanför EU).

Re: Re: Re: nja

WFS) (Graylingman skrev:
Klart att det är någon som gjort ;-)

Jeppe har till och med skrivit en artikel.

Närmare än jag trodde, där ser man!

I hans räkneexempel blev det 10SEK/USD, ungefär. Det kan ju vara en tumregel för att uppskatta prisnivån, även om det borde vara aningen billigare nu med tanke på dollarkursen.

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto