Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bäst pris på objektiv?
- Trådstartare Grubban
- Start datum
tobiasschroder
Aktiv medlem
http://www.bhphotovideo.com
Ska väl vara bra har jag hört iallafall.
Inte så dumma priser de har. Canon 100-400 IS kostar 16000 kr i Sverige, 9000 kr där
Inte så dumma priser de har. Canon 100-400 IS kostar 16000 kr i Sverige, 9000 kr där
tobiasschroder
Aktiv medlem
Re: nja

Jo, glömde detTonyeagle skrev:
Fast då räknar du väl utan frakt, tull och moms som tillkommer?
Linda Karlström
Aktiv medlem
DLich skrev:
http://www.bhphotovideo.com
Inte så dumma priser de har. Canon 100-400 IS kostar 16000 kr i Sverige, 9000 kr där![]()
Och glöm inte tullavgiften. Den glömde jag räkna med när jag köpte ett objektiv från USA :/
perstromgren
Aktiv medlem
Re: nja
Är det något som har räknat på samtliga kostnader och kan jämföra? Och då menar jag inga speciallösningar i form av att märka paket som gåva och liknande.
Per.
Tonyeagle skrev:
Fast då räknar du väl utan frakt, tull och moms som tillkommer?
Är det något som har räknat på samtliga kostnader och kan jämföra? Och då menar jag inga speciallösningar i form av att märka paket som gåva och liknande.
Per.
t_mauritsen
Aktiv medlem
Jag köpte några grejor från B&H några år tillbaka. Jag hadde räknat att om jag skulle momsa då blev det ändå billigare. Jag fick en räkning på moms från fraktbolaget, men jag betalade ingen tull dock. Grejorna kom på studs i princip!
Jag misstänker att vad som betalar sig mycket beror på vad man köper också.
På senare tid har vi köpt från Tyskland och Sverige, då det går genom frugans firma. Då blir den enklare med moms och så har jag för mig.
Hälsningar, Thorsten
Jag misstänker att vad som betalar sig mycket beror på vad man köper också.
På senare tid har vi köpt från Tyskland och Sverige, då det går genom frugans firma. Då blir den enklare med moms och så har jag för mig.
Hälsningar, Thorsten
Graylingman
Aktiv medlem
Re: Re: nja
Klart att det är någon som gjort ;-)
Jeppe har till och med skrivit en artikel.
perstromgren skrev:
Per.
Linda Karlström
Aktiv medlem
Jag köpte ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro av ett företag på e-bay, och jag tror jag gav ca 6700 för objektivet, ca 300 för frakt och ca 1800 i tull. Det här är inte de direkta priserna, men jag kommer inte ihåg vad allt kostade såhär i efterhand (har nog försökt förtränga det
)
j_s
Aktiv medlem
Linda Karlström skrev:
Jag köpte ett Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM DG Macro av ett företag på e-bay, och jag tror jag gav ca 6700 för objektivet, ca 300 för frakt och ca 1800 i tull. Det här är inte de direkta priserna, men jag kommer inte ihåg vad allt kostade såhär i efterhand (har nog försökt förtränga det)
Från vilket land? Beloppet 1800 kr ser ut som att det skulle kunna vara moms (förutsatt att du köpte från någonstans utanför EU).
Linda Karlström
Aktiv medlem
j_s skrev:
Från vilket land? Beloppet 1800 kr ser ut som att det skulle kunna vara moms (förutsatt att du köpte från någonstans utanför EU).
Från USA. Det var pappa som tog hand om betalningen, och han sa att det var för tull i alla fall. Mkt möjligt att det var moms.
perstromgren
Aktiv medlem
Re: Re: Re: nja
Närmare än jag trodde, där ser man!
I hans räkneexempel blev det 10SEK/USD, ungefär. Det kan ju vara en tumregel för att uppskatta prisnivån, även om det borde vara aningen billigare nu med tanke på dollarkursen.
Per.
WFS) (Graylingman skrev:
Närmare än jag trodde, där ser man!
I hans räkneexempel blev det 10SEK/USD, ungefär. Det kan ju vara en tumregel för att uppskatta prisnivån, även om det borde vara aningen billigare nu med tanke på dollarkursen.
Per.