Annons

Bara fyrkantiga bilder på Fotosidan.se

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag tycker Fotosidan.se har blivit tråkigt. Samma gamla kontorsgrå design som vanligt. Alla medlemmar ska vara i likadana kontorsgrå rum.

Jag tycker det är okej att Fotosidan.se ser ut som den gör. En ren design som funkar. Lätt att navigera runt på den. Det märks att sidan inte är skapad igår.

Jag tycker däremot att medlemmarna ska få större kreativ frihet att skapa sina egna utrymmen. Tänk om alla människor var tvugna att bo i exakt likadana lägenheter som står på rad.

Jag tycker att Fotosidan.se ska ge oss möjligheten att själva välja hur vi vill presentera oss. Genom att släppa loss medlemmarnas kreativitet kommer det att bli roligt att surfa runt.

Fotosidan.se är helt enkelt tråkig.
/Per
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag kan hålla med om att om profilerna kunde justeras mer personliga så är detta bara positivt.

Vi hade några som gjorde egna justering och det är ok, men inte om man tex lägger in justeringar så att reklam inte syns. Och det är just av det senare som gjorde att vi blev mer restriktiva.

Men generellt är det ju bara bra om kreativiteten för flöda.

Har du några specifika förslag? Skall vi tillhandahålla funktionalitet eller skall det vara mer upp till medlemmen att lära sig att koda vissa saker?
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag förstår att Fotosidan.se behöver reklam. Men måste det finnas överallt? Blir bara tjatigt. Jag tycker inte det ska vara reklam som blinkar eller är i färg i samband med själva bildvisningen. Det förstör mer än gör nytta. Man ser den tillräckligt ändå.

Hur man få för mycket kreativ frihet? Att kunna byta färg på text och bakgrund är bara en början. En bra början. Med CSS kan man göra mycket.

Låt Guldmedlemmar få möjligheten till en reklamfri presentationssida. Tycker även att Guldmedlemmar skulle kunna få en bättre URL till presentationssidan. Exempelvis www.fotosidan.se/perfogelberg. Då är det enklare att hänvisa till den.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja reklam kan man alltid diskutera, men vi är väldigt avhängiga sidvisningar när vi förhandlar med annonsörer. Visst skulle vi kunna slå av reklam för vissa men då måste vi fundera på om det måste kompenseras genom att det medlemskapet kostar lite mer.

Jag håller också med om att med CSS kan man göra mkt. Och de som gjort dte har gjort det riktigt snyggt också och det adderar ju bara dynamik.

Men som sagt att manipulera mer än själva presentationssidan är inte ok.

En sådan URL skulle ju naturligtvis vara bra. Har inte tänkt på det innan. Får kolla på hur enkelt det är.
 

Jewster

Aktiv medlem
Just detta med att koda om sin profilsida som nämns ovan. Hur gör man det? Inte för att jag känner att jag vill göra det men har ju sett en del som gjort det. Har de tillgång till källkoden för just sin sida på nåt sätt? Jag får inte ihop det riktigt.
/jer.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Är det bara antal sidvisningar som är viktigt för reklamköparen? Om annonserna är där hela tiden så syns de till slut inte. De blir bara störande i längden. Detta gör intresset för annonsblockerare större. Ungefär som att skjuta sig själv i foten.

Det skulle vara ett mervärde för guldmedlemmar att kunna välja bort reklamblinkandet runt sina bilder. Det blir mer intressant att betala 500 kr per år.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja, det är det som de kollar på. Fast nu glider vi över på en annan diskussion. Som jag förstod så vill du styra hur ditt boende ser ut och det är en väldigt relevant åsikt som jag tror skulle ge mycket till Fotosidan.se. Kravet att även kunna måla ytterväggarna på huset utanför din lägenhet känns däremot mer svårt att förstå.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Ytterväggar har jag inga åsikter om.

Det jag eftersöker är att kunna göra något mer än bara publicera bilder och hoppas på någon kommenterar dem.

Det är vanligt på olika webbsamhällen att man kan designa sin egen sida. Det viktigaste är att man kan göra något annorlunda ifall man känner för det. För mig är presentationen runt bilderna viktig. Man kan förstärka känslan i dem.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Och det håller jag ju med om. Däremot inte att du skall styra det som ligger utanför profilsidan (ex menyn, annonskolumnen)
 
ANNONS