Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Batteritid D70s
- Trådstartare feskarn
- Start datum
Eveningstar
Aktiv medlem
Antagligen så har Canon i detta fall räknat på simulerat riktiga bilder, dvs en del med blixt och att man autofokusar en del med, ser på bilder på skärmen etc...
Kan säga min D70 pallar inte 2500 när jag fotar relatift långa slutartider med blixt och VR och kollar bilderna riktigt mycket...
Om de är ungefär lika bra på att hushålla med energin så borde D70s kunna ta dubbelt så många bilder per laddning som en 350d eftersom denns batteri är dubbelt så "starkt".
Kan säga min D70 pallar inte 2500 när jag fotar relatift långa slutartider med blixt och VR och kollar bilderna riktigt mycket...
Om de är ungefär lika bra på att hushålla med energin så borde D70s kunna ta dubbelt så många bilder per laddning som en 350d eftersom denns batteri är dubbelt så "starkt".
Vanliga EN-EL3 klarar ivartfall betydligt fler än 600 som nytt, men jag har inte räknat egentligen.
Dock har jag märkt att jag får ladda det oftare nu när jag kört mycket med mitt VR-objektiv, det verkar dra en del ström (eller så har batteriet börjat bli lite gammalt) - så jag har beställt ett par EL3a nu som jag hoppas skall räcka en vecka i fjällen tillsammans med mina två gamla batterier.
(Någon som har erfarenhet av att solpanelsladda Nikon-batterier förresten?)
Dock har jag märkt att jag får ladda det oftare nu när jag kört mycket med mitt VR-objektiv, det verkar dra en del ström (eller så har batteriet börjat bli lite gammalt) - så jag har beställt ett par EL3a nu som jag hoppas skall räcka en vecka i fjällen tillsammans med mina två gamla batterier.
Pettsson
Aktiv medlem
Något förkortatDen skrev:
Ex1. 18-70 DX, seriebildtagning, af-c, jpeg basic M, 1/250 sek, halvvägs nedtryckt avtryckare 3 sek, fokuseringscykel oändligt till närgräns tre gånger, efter sex bilder slås skärmen på i fem sek
Antal bilder på En-el3: 2000
18-70 DX , enbild, af-s, jpeg norm, L, 1/250 sek, halvvägs nedtryckt avtryckare i fem sek, fokuserad oändligt till närgräns en gång per bild, blixt med full effekt var annan bild, med af-belys, avstängd kamera mellan var tionde bild.
Antal bilder på En-el3: 400
Amadeus4
Aktiv medlem
clindh skrev:
Med risk för att sväva från tråden vill jag bara berätta vad jag funderar på när det gäller att ladda batterier i helgen.
Slopade ganska snabbt att ladda kamerabatteriet direkt, mycket för att Litsium-jon batterier är VÄLDIGT kännsliga för hur man laddar dom.
Istället kan man ju ladda ett vanligt 12V batteri. Typ 3Ah. Det fina e att då kan du snabbladda batterier inte bara till kameran.
Såg att Zebramedia hadde 12V laddare som man kunde använda.
Solcellen hittade jag på Elfa, en flexibel solcell som kan fästas på ryggsäcken.
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=9499.htm
Har som sagt inte testat idén än, om det är någon som gör det så hör av er. Är väldigt nyfiken på hur det fungerar eller om någon vill diskutera olika lösningar.