Annons

BB-E3 eller BG-E5

Produkter
(logga in för att koppla)

paintner

Aktiv medlem
Hejsan.

Sitter och kikar på battergrepp till min Canon 350D.
Men alla butiker tycks endast ha BG-E5 som är för de nyare (450D osv) men inte för den äldre 350D.

Vet någon om E5 fungerar för 350D också? Så att den modellen helt enkelt ersatt E3 men att de inte bryr sig om att skriva ut 350D längre iom att det är en äldre kamera?

Ok.

Ibland så uppgraderar de ju tidigare utrustning och det fortfarande fungerar med det gamla men de anger det inte för att det inte är tänkt att användas osv.

Vet du hur kvallitén är på det där piratgreppet? Om du har någon erfarenhet av det själv eller hört ngt om det.

När de faktiskt gjorde så bytte de inte nummer.

BG-E2N för 40D passar fortfarande till de äldre 30D och 20D, som från början använde BG-E2. Något som i sig var helt idiotiskt, för det innebar att den på 40D nya knappen AF-ON inte fick följa med ut på greppet.

Jag har tyvärr ingen egen erfarenhet av "pirat" greppet, men eftersom Scandinavianphoto har valt att ta in det i sortimentet kan det inte vara allt för dåligt. Förmodligen är greppet så gott som identiskt med originalet.

Ok.

Ibland så uppgraderar de ju tidigare utrustning och det fortfarande fungerar med det gamla men de anger det inte för att det inte är tänkt att användas osv.

Vet du hur kvallitén är på det där piratgreppet? Om du har någon erfarenhet av det själv eller hört ngt om det.

JAg hade en 40D tidigare, med likande "piratgrepp" från samma leverantör. Funkade kanon, och smidigt med den inbyggda fjärrkontrollen!

Dock lite plastigt jämfört med orginalet...

Hejsan.

Länge sedan jag var inne på denna sidan och hade lite glömt av denna tråden och min fråga tills jag åter tog upp kameran för ett par dagar sedan.

Sökt lite på e-bay efter grepp och hittat vad jag antar är piratgrepp i 450kr klassen.

Men skulle väl vilja se om någon vet om de går att få tag på i sverige igen. Tidigare länkade affären verkar ha tagit bort det då kameran i sig är utgående produkt ... (Canon 350D).

Hejsan.

Länge sedan jag var inne på denna sidan och hade lite glömt av denna tråden och min fråga tills jag åter tog upp kameran för ett par dagar sedan.

Sökt lite på e-bay efter grepp och hittat vad jag antar är piratgrepp i 450kr klassen.

Men skulle väl vilja se om någon vet om de går att få tag på i sverige igen. Tidigare länkade affären verkar ha tagit bort det då kameran i sig är utgående produkt ... (Canon 350D).

Det är samma grepp som till 400d, canons original har slutat tillverkas och det säljs inga nya längre, är nog ebay och tradera där det finns nya piratgrepp att köpa, förutom begagnade original (vilket rekommenderas, men jag ska sälja mitt idag redan faktiskt tillsammans med kameran)

jo jag har kikat lite på ebay och hittat ett par som ser OK ut på bilderna, och ett par som ser mindre OK ut.

skulle kosta mig strax över 400kr så överväger det lite faktiskt.

Jag har ett Hama batterigrepp till min 400D inköpt på Scandinavian Photo för under tusenlappen om jag minns rätt. Fungerar bra, men jag använder det aldrig, för jag tycker kameran blir för klumpig. I stället har jag med mig ett extra batteri.

Det ingick även en utmärkt liten fjärrkontroll som fungerar direkt mot kameran oberoende av greppet, och den tycker jag ensam var värd priset.

kolla med www.convena.com om dom kan beställa ett orginal som reservdel, dom är reservdels partner för canon, så finns det som reservdel brukar dom kunna ta hem det..

//J

tack för alla råd =)

hittade ett på ebay, pirat, för 300kr igår så tänkte se vad det är för något. känns inte som hela världen för de pengarna.

tråkigt iofs om det går sönder direkt, då blir det ju dyrare men annars är det ju helt OK.

hade jag haft en dyrare och bättre kamera hade det väl varit värt att försöka lägga pengen på ett orginal iofs =)

kolla med www.convena.com om dom kan beställa ett orginal som reservdel, dom är reservdels partner för canon, så finns det som reservdel brukar dom kunna ta hem det..

//J

Batterigreppet fanns inte där för ett år sen och inte nu heller, kan man konstatera, så "pirat" är enda alternativet. Ganska dåligt att dra in ett så vanligt tillbehör till en såpass ny kamera.

ANNONS
Götaplatsens Foto