Annons

Belysningspaket

Produkter
(logga in för att koppla)

stelahome

Aktiv medlem
Hej!

Ni som kan sånt här, är ett sånt här paket "för litet" för att använda till ljussättning för porträtt?

Har det rätt färgtemperatur, eller får man använda specialfilm eller korrektionsfilter (om man vill använda film, och inte digitalt)?

Du måste använda elljus/tungstensfilm eller blåtonat filter (80A/80B) tillsammans med dagsljusfilm för att få rätt färgtemperatur.
På en digitalkamera kommer du dock undan med att vrida på vitbalansinställningen :)

Som det står på sidan: "Minilite Kit är ett professionellt belysningpaket idealiskt för digitalfotografering av små produkter."

Skulle nog inte satsa på ett sådant paket om jag vore du.

Det finns 500W halogenstrålkastare med stativ för runt 250-300 spänn på biltema och claes ohlson, tror jag.

Sök lite på forumet...här är en länk jag hittade.

En svensk facktidning för sjuksköterskor. Vart såg du det för nånstans?

250w är ju inte särskilt mycket...men kanske nån som använder blix mer än jag kan svara på den frågan?

MartinAdolfsson skrev:
En svensk facktidning för sjuksköterskor. Vart såg du det för nånstans?

250w är ju inte särskilt mycket...men kanske nån som använder blix mer än jag kan svara på den frågan?

Nu känner jag att vi håller på att blanda ihop enheterna här. Det är skillnad på belysning med fast ljus på 250 W och en blixt med effekten 250 W/s.

Då räcker det med ett par blixtar på 250 W/s.
Dom räcker gott och väl till att belysa en människa. Om du däremot ska fota en grupp med människor eller ha blixtarna på långre avstånd så kan det vara aktuellt med starkare blixtar.

ANNONS
Götaplatsens Foto