Annons

Bilder publicerade utan mitt namn

Produkter
(logga in för att koppla)

Eric_R

Aktiv medlem
Hej, i våras blev jag tillfrågad att ta bilder till en hemsida. Hemsidan drivs av skolan jag går på. Bilderna publiceras på en den sektionen av sidan som presenterar utbildningen jag går.
Glad i hågen gjorde jag det och jag tog inget betalt och några avtal skrevs aldrig. Mitt enda krav var att mitt namn skulle stå under bilderna, att det var jag som hade tagit dem.
Så skedde aldrig och jag har påpekat detta och inget har hittills hänt.

Vad kan jag göra? Är jag så att säga "körd" eftersom inget skrevs när vi kommer överens? Eller kan jag kräva betalt för bilderna nu i efterhand om mitt namn inte kommer upp?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är tacksam för råd!

Tack på förhand!

/Eric

Hej, i våras blev jag tillfrågad att ta bilder till en hemsida. Hemsidan drivs av skolan jag går på. Bilderna publiceras på en den sektionen av sidan som presenterar utbildningen jag går.
Glad i hågen gjorde jag det och jag tog inget betalt och några avtal skrevs aldrig. Mitt enda krav var att mitt namn skulle stå under bilderna, att det var jag som hade tagit dem.
Så skedde aldrig och jag har påpekat detta och inget har hittills hänt.

Vad kan jag göra? Är jag så att säga "körd" eftersom inget skrevs när vi kommer överens? Eller kan jag kräva betalt för bilderna nu i efterhand om mitt namn inte kommer upp?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är tacksam för råd!

Tack på förhand!

/Eric

Muntliga avtal gäller.

Kan de inte lägga dit namnet efteråt?

Du har rätt att kräva betalt (BLFs prislista bla bla) men vill du strula?

Jo det går ju att lägga till namnet i efterhand. Som jag skrev har jag påpekat detta, men inget har hänt. Träffar nog hon som beställde bilderna imorgon så då får jag ta upp det igen...

Tack för ditt svar!

Jo det går ju att lägga till namnet i efterhand. Som jag skrev har jag påpekat detta, men inget har hänt. Träffar nog hon som beställde bilderna imorgon så då får jag ta upp det igen...

Tack för ditt svar!

Enklast om inget händer (efter upprepade försök) är väl att skicka en faktura, dom kommer kontakta dig, och ditt namn kommer troligtvis dyka upp samma dag.

Ja det tåls att tänka på, men jag ska ta upp detta imorgon igen och hoppas på resultat!

ANNONS
Götaplatsens Foto