Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildvisningsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag söker förslag på olika bildvisningsprogram för digitala bilder.

Min tanke är att göra ett bildspel som kan rulla på väggen. Jag vill gärna att bilderna skall kunna tona in och ut och att bildväxlingarna skall kunna synkroniseras mot musik i t.ex mp3-format.

Senast ändrad:
Hej!

I Kamera&Bild fanns i våras en artikel om ProShow Gold.

Jag laddade hem det och gjorde ett bildspel till jobbet med musik från vår sista "KickOff". Med alla andras bilder. (Ha ingen egen kamera med mig) Vilket blev uppskattat.

Det verkar som om det anses vara ett bra program.
Sedan har jag inte djuplodat i det ytterliggare.
Men kommer efter sommaren att använda det igen.

Dock valde jag att mixa musiken i ett annat program, kommer inte ihåg namnet och importerade det som en hel MP3 fil. Anledningen var att jag ville vara mer säker på övergångarna i musiken.

Jag tror att det finns en del trådar om det här!

\\Sten

som vanligt vid denna inte allt för ovanliga fråga kan den snåle köra Picasa2 från Google. Går tom. att synka mot mp3:eek:r...

Mvh
BAW

Jag använder Pictures toexe som jag trivs förträffligt med. Går att göra extremt fina övertoningar samt synka dessa med musik, det bästa av allt är att bildspelen sedan blir i .exe-format vilket gör att dom går att spela upp utan att behöva använda ett speciellt program. Man kan även bränna ned bildspel på DVD för att visa på TV.

//Larsa

ProShow Gold

Hej!

Har nyliget börjat använda detta program. Väldigt lätt att jobba i och med en massa olika finesser. Ett bra sätt att dela med sig av sina bildspel är att rega sig på photodex hemsida där man sen kan ladda upp sina alster. Jag la en länk på min profilsida så det är lätt att hitta.

http://www.photodex.com/sharing/viewalbum.html?bm=108759

Filerna blir ju lätt ganska stora så detta är ett bra sätt att visa vad man gjort. Kommentera gärna!
/Stefan

Är det hårdvarulås eller nyckel till både Proshow Gold och Producer?

Innebär låset att man är låst till en dator? Om man jobbar både i den bärbara och stationära får man problem då?

Hej!
Det är bara hårdvarulås till Producer.
Du kan installera programmet på båda datorerna och sen flyttar du låset till den datorn som du arbetar med för tillfället.

Christer

ANNONS
Götaplatsens Foto