Annons

Billiga Canon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Ska åka ner till Bangkok och köpa en del objektiv åt mig själva och även till kompisar (om två månader). Kan även ta hem ett par objektiv extra om någon här på Fotosidan skulle vara intresserad.
Först till kvarn gäller........
Här är några pris-exempel på vad ni för betala i svenska kronor. Är ni intresserade eller har frågor så maila eller ring mig.
[email protected]
073-7810189

16-35/2,8 L = 11400 kr

70-200/2,8 L = 10700 kr

70-200/2,8 IS = 16300 kr

70-200/4 L = 6000 kr

135/2 L = 7900 kr

17-40/4 L = 6400 kr

givetvis finns de andra Canon objektiven också. Alla är givetvis splitter-nya med ett års garanti som gäller hos Canon Sverige.

Synd att du inte ska mot New York
B&H är ca 10% billigare.
märkligt att priserna inte är lägre ju närmre tillverkarlandet man kommer. det måste finnas stora marginaler hos återförsäljarna.

Lycka till med shoppingen, du har iallafall större chanser att pruta än man har hos B&H

ett EF 400 4,0 DO med världsgarranti går lös på ca 39111 SEK (om man köper $5300 hos forex).

Och ja, då räknade jag naturligtvis inte med tull o moms, ;)

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...s&Q=&sku=239654&is=USA&addedTroughType=search

Senast ändrad:
Du glömde visst att du ska betala skatt när du åker till B&H och handlar också. New York skatt på alla varorna där

snakehult skrev:
Synd att du inte ska mot New York
B&H är ca 10% billigare.
märkligt att priserna inte är lägre ju närmre tillverkarlandet man kommer. det måste finnas stora marginaler hos återförsäljarna.

Lycka till med shoppingen, du har iallafall större chanser att pruta än man har hos B&H

ett EF 400 4,0 DO med världsgarranti går lös på ca 39111 SEK (om man köper $5300 hos forex).

Och ja, då räknade jag naturligtvis inte med tull o moms, ;)

http://www.bhphotovideo.com/bnh/con...s&Q=&sku=239654&is=USA&addedTroughType=search

Inbillade mig att det var närmare till Japan via nordpolen från Sverige än vad det är från New York, men kartorna har ju ritats om rätt mycket de senare åren, så 65 breddgraden där vi bor ungefär, ligger norr om New York...

Ja du ser, det tillkommer både det ena och det andra, vips upp i 42400.

menar du att priserna fortfarande är lägre i asien?
var ditt pris med tull och moms? i såfall backar jag skamset.

nåja, det finns alltid sätt att komma undan billigare om man nu skulle vilja det, Men trots allt så är det inga "hobby" gluggar och är man proffs fotograf (och har sådana pengar) kan man lika gärna köpa med "riktigt" kvitto för att få avdrag på moms och om man nu lyckas ta någon säljbar bild med sitt nya objektiv. så behövs lite inventarier att kvitta mot.

/M

RolandM skrev:
Inbillade mig att det var närmare till Japan via nordpolen från Sverige än vad det är från New York, men kartorna har ju ritats om rätt mycket de senare åren, så 65 breddgraden där vi bor ungefär, ligger norr om New York...

hmm, ja då borde det vara billigare i sverige än i usa och billigast i japan ?!

Detta har ju diskuterats i många trådar.
Jag tror mig minnas att om en produkt skickas från NY till annan delstat slipper man momsen.
Kan ju ev vara bra att veta för nån.
(Men bör, som alltid innan köp, kollas upp.)

MVH
Gabbe

Du behöver bara betala delstatsmoms om du åker till New York och handlar. 7% extra. Beställer du via postorder till Sverige tillkommer svensk moms och tullavgift och frakt. Alltså ingen delstatsmoms.

ANNONS
Götaplatsens Foto