Annons

Bra secondhand-foto affär i göteborg...?

Produkter
(logga in för att koppla)

ville2002

Aktiv medlem
Finns det någon bra secondhand fotoaffär i göteborg....?...sk tillbringa dagen i morgon i göteborg...så jag ville höra...med er...någon som vet?....

Fotobutiken i Gårda affärscentrum har ett bra utbud. Troligen bäst i Göteborg. Dom ligger ungefär mitt emot Liseberg. Dom finns med på länklistan här på fotosidan. Och där ser du utbudet/Göran

Fotobutiken som ligger högt upp på Avenyn är en Expert men de har dåligt med beg. Nästan högst upp på Kungsgatan ligger Poppens foto som har ganska mycket begagnat och även nya udda prylar. På Vasaplatsen ligger Wasa Foto som har ganska mycket begagnat. Annars så är Fotobutiken i Gårda bäst men ganska dyra, dock mycket trevliga att ha och göra med!

Ha en trevlig dag!

KVICK skrev:
Fotobutiken i Gårda affärscentrum har ett bra utbud. Dom finns med på länklistan här på fotosidan. Och där ser du utbudet/Göran

Vill inte låta gnällig i överkant, men när jag själv letade kamera i Götet och besökte Gårdabutiken så stämde listan på nätet inte helt överens med det verkliga utbudet. En hel del begagnade grejer i butiken, visst. Men det man är ute efter kan vara sålt för länge sedan utan att listan blivit uppdaterad.
Däremot kan jag inte klaga på bemötandet.

Kijana: Nä, visst är det så att utbudet inte alltid stämmer med hemsidan. Dock är det fortfarande såpass bra att den definitivt är värd ett besök! Jag vet att de har fått in mycket Hasselblad nyss och att det inte finns några Nikon F4( som det står på deras sida).

MVH Erik

Utställningsfoto ligger (om den fortfarande finns kvar, det var ett tag sedan jag var i Götet...)på en parallellgata till Avenyn (mot Ullevi nära rondellen som går till Liseberg, avfart till Mölndal och upp mot Sahlgrenska), där finns ett litet utbud av oftast äldre kameror. Kul butik!

Utställningsfoto

Nej tyvärr finns den inte kvar.

Den och Molanders var de enda två butikerna (enligt mitt tycke) som gav bra service och ärliga råd. Den gammla mannen som hade utställingsfoto har fler än en gång avrått mig från att köpa saker.

Nej, utställningsfoto finns som sagt tyvärr inte kvar. Jag var där ett par gånger under deras slututförsäljning och köpte min första systemkamera. En riktig förlust för fotogöteborg.

ANNONS
Götaplatsens Foto