Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra skrivare med bäst ekonomi för A4?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lövet

Aktiv medlem
Jag undrar vilken skrivare som bäst matchar behoven om man ska göra väldigt många utskrifter till ok/bra kvalitet.

Vilken är mest ekonomisk vid utskrift av 10x15 och A4 med avseende på inköpspris, papper och bläck?

Jag har en Canon IP4200 vilken idag motsvaras av IP4300 eller IP4500. Utskriftskvaliteten är kanon :) och den kostar för ett foto i högsta kvaliteten på en utfallande A4 ganska precis 10,50 kr i bläckkostnad. En 10 x 15 är ju i stort 25% av en A4 så drygt 2,50 i bläckkostnad borde vara rimligt.....

Jag har bokfört alla mina utskrifter och är uppe på 1000+ så summan borde stämma. Till denna summa måste du lägga till papperskostnaden men den varierar ju beroende på fabrikat. Själv använder jag uteslutande Ilford Gallerie

Vad andra maskiner kostar har jag inte en aning om. Det jag kan säga om min Canonprinter är att den ger finfina utskrifter, har separata bläckpatroner för varje färg och jag har inte haft ett enda driftsproblem såsom igensatta munstycken eller annat vare sig med denna printer eller min förra Canon S830D. Varma rekommendationer således om nu driftskostnaden faller dig i smaken.

ANNONS
Götaplatsens Foto