tobias l
Aktiv medlem
Igår upptäckte jag att man ställer in Custom Functions så att kameran automatiskt går till manuellt val av autofokuspunkt och sedan vill gå tillbaka till defaultläget så måste man trycka på funktionsknappen för automatiskt val av fokuseringspunkt innan man ställer tillbaka parametern till noll. Gör man inte det så kan man inte komma åt det automatiska valet av fokuseringspunkt i den kreativa zonen.
Innan jag kom på att den "fastnade" i det läge man hade när parametern ställdes om från ett till noll var jag mycket oroad och var nära på att gå tillbaka till butiken.
Jag vet inte om någon är intresserad av detta, men om någon är lika road att testa funktioner som jag är så kanske tipset kan vara av värde.
Innan jag kom på att den "fastnade" i det läge man hade när parametern ställdes om från ett till noll var jag mycket oroad och var nära på att gå tillbaka till butiken.
Jag vet inte om någon är intresserad av detta, men om någon är lika road att testa funktioner som jag är så kanske tipset kan vara av värde.