Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 1ds mark ii / Canon 5d mark ii

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, står inför valet av ny kamera och har väldigt svårt att bestämma mig. Har tidigare bara använt APS-C kameror och ska nu skaffa en fullformat, funderar på canon 5d, canon 5d mark ii eller canon 1ds mark ii.

Jag ser begagnat som ett alternativ vilket gör att 1ds och 5d mark ii ligger i ungefär samma prisklass (20 000) 5d ligger dock bara på 10000 så frågan är vad får man får dom extra 10 och vilket alternativ som är bäst?

Efter att ha testat samtliga kameror kan jag väl konstatera att 5d mark ii har helt klart bäst iso-hantering samt den härliga filmfunktionen i övrigt så ser jag egentligen ingen större skillnad.

Ni som har använt dessa kameror får gärna komma med tankar och idéer om vilket alternativ ni tror gäller.

ANNONS
Götaplatsens Foto