Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"CANON 350d SILVER" finns det i svarige?
- Trådstartare naha
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Nej, det finns inte på Europa-marknaden. Finns i Asien och jag tror även i Amerika.
Med 300D var det tvärt om och Canon lärde sig att vi vill ha svarta kameror (för att de ser proffsiga ut... )
Att de silvriga är mindre repkänsliga stämmer nog inte längre. Men det var sant förr då kamerorna var i metall.
Med 300D var det tvärt om och Canon lärde sig att vi vill ha svarta kameror (för att de ser proffsiga ut... )
Att de silvriga är mindre repkänsliga stämmer nog inte längre. Men det var sant förr då kamerorna var i metall.
Jag har alltid trott att 300D var silvrig för att den skulle se "ful" och "oproffsig" ut och inte stjäla kunder från Canons dyrare kameror. Det tyckte jag stämde rätt väl med att de introducerade den svarta varianten i slutet av produktens livscykel när de ville suga ut det sista. Har jag alltså haft fel? Finns silvriga kameror för att folk vill ha dem?
Kalle_B
Aktiv medlem
haha.. titta bara på USA... där är det bling bling som gäller.. i Europa är nog itnresset synnerligen svalt för silver... förutom på kompakter.. där kan man nog inte sälja en kamera om den inte är i sliver.. eller gld.. eller rosa...eller röd...ta vilken färg du vill.. men inte svart!
froderberg
Aktiv medlem
jimh skrev:
Jag har alltid trott att 300D var silvrig för att den skulle se "ful" och "oproffsig" ut och inte stjäla kunder från Canons dyrare kameror. Det tyckte jag stämde rätt väl med att de introducerade den svarta varianten i slutet av produktens livscykel när de ville suga ut det sista. Har jag alltså haft fel? Finns silvriga kameror för att folk vill ha dem?
Så tänkte Canon, men det var inte smart. Då köpte folk Nikon istället. Priset är mer avgörande.
I genrationen 20D/350D gjordes istället andra skillnader, exempelvis bildfrekvens, som stimulerade till köp av den dyrare modellen.
naha
Ny medlem
Att den är snyggare med silver utförande vet jag inte riktig men av erfarenhet canon kompakta modeler med silver hölje är väldig robusta. Därmot
350D svart hölje är av en sort materijal som vill gärna repas, det räcker man rör med naglarna vid den och man får lätt en reppa vilken är inte riktig bra om man planerar att hanga med sig kameran övrallt.
Att silver modelen ser o proffsig ut bryr jag inte heler. Själv jag ser inte heller så proffsig ut!
MVH
350D svart hölje är av en sort materijal som vill gärna repas, det räcker man rör med naglarna vid den och man får lätt en reppa vilken är inte riktig bra om man planerar att hanga med sig kameran övrallt.
Att silver modelen ser o proffsig ut bryr jag inte heler. Själv jag ser inte heller så proffsig ut!
MVH
brage
Aktiv medlem
jimh skrev:
-Håller just på att lacka om en 1Ds MarkII i silver - så grymt snygg.............lägger även på lite silver på min EF1200/5.6L å stativet.
Bilagor
Tim_H
Aktiv medlem
brage skrev:
-Håller just på att lacka om en 1Ds MarkII i silver - så grymt snygg.............lägger även på lite silver på min EF1200/5.6L å stativet.
Whoa, bildbevis önskas när du är klar
Sushan
Avslutat medlemskap
Ko-lugn
Personligen tycker jag att svarta kameror är snyggare och därför köpte jag en svart 350D. Det är ju en egentligen bara en smaksak!
:: Susanne ::
Brage e' lage'! Du ser ju riktigt professionell ut! ;o)brage skrev:
Personligen tycker jag att svarta kameror är snyggare och därför köpte jag en svart 350D. Det är ju en egentligen bara en smaksak!
:: Susanne ::
froderberg
Aktiv medlem
Tim_H skrev:
Jag tycker en silverfärgad är snyggare.
Jag önskar 5D fanns i silver.
I skriften "Canon Eos 5D White paper" (tror jag att det är) finns en bild på en olackad silvrig 5D. Riktigt fräck.
Godsmack
Aktiv medlem
naha skrev:
Får du repor behöver du bara gnugga lite med fingret så försvinner de lika fort som de kom dit.
Helle Belle
Avslutat medlemskap
jag vill också veta om de finns i silver i sverige.
PerKr
Aktiv medlem
naha skrev:
Att den är snyggare med silver utförande vet jag inte riktig men av erfarenhet canon kompakta modeler med silver hölje är väldig robusta. Därmot
MVH
kan ju inte veta helt säkert, men förmodligen är det samma material oavsett färgen. Det blir liksom enklare att göra på det sättet.
Testade precis att dra med nageln på min 350d. Vet ju att man får märken, men jag ville se vad det var. Det ser inte ut att bli någon repa, så det är nog snarare nagel-avskrap.
BeachMagnus
Aktiv medlem
Samma banvita som vissa av objektiven har vore fint
C20D
Aktiv medlem
För och nackdelar
En ljus/blank kamera reflekterar ljus och blir därmed inte lika varm inuti en solig dag,vilket är en fördel men å andra sidan är den inte lika diskret och reflexer från ytan kan ju skrämma djur och kanske avslöja en smygande fotograf (paparazzi),är det möjligen därför många L-gluggar tillverkas i den trevliga ljusa nyansen?
En ljus/blank kamera reflekterar ljus och blir därmed inte lika varm inuti en solig dag,vilket är en fördel men å andra sidan är den inte lika diskret och reflexer från ytan kan ju skrämma djur och kanske avslöja en smygande fotograf (paparazzi),är det möjligen därför många L-gluggar tillverkas i den trevliga ljusa nyansen?