Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 5D MK II + 430 EX II

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Vill kunna använda min blixt externt och eventuellt trådlöst. Funderade först på att köpa en liten blixt och via blixtljuset avfyra min 430, eller ska man kanske köpa en stor blixt och använda den som master är väl också ett alternativ, men jag tycker det är för dyrt.
Canons Speedlite ST-E2 Transmitter kanske? Eller Canon Flash-off Camera Shoe Cord Oc-E3 TTL?
Hur gör ni andra? Vill att det ska vara så smidigt som möjligt med minsta minimala jobb.
Tack på förhand!

Hej!
Vill kunna använda min blixt externt och eventuellt trådlöst. Funderade först på att köpa en liten blixt och via blixtljuset avfyra min 430, eller ska man kanske köpa en stor blixt och använda den som master är väl också ett alternativ, men jag tycker det är för dyrt.
Canons Speedlite ST-E2 Transmitter kanske? Eller Canon Flash-off Camera Shoe Cord Oc-E3 TTL?
Hur gör ni andra? Vill att det ska vara så smidigt som möjligt med minsta minimala jobb.
Tack på förhand!

Om du vill använda E-TTL då ska du antingen köra sladd, ST-E2, köpa en 580EX II, eller en avancerad radiosändare som klarar av E-TTL.

Själv kör jag endast enkla radiosändare som egentligen bara triggar blixtarna. Köpte 4 st för ca 600 kr från hongkong. Finns annars för ca 4-500 kr för två st.
Sladd är otympligt utomhus och ST-E2 är IR och fungerar dåligt i solsken eller om det finns hinder i vägen ex. en vägg.

/Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto