Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon-objektiv från USA.. Vilka?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jarod

Aktiv medlem
En kompis till mig ska till Florida på konferans i april nästa år och om dollarn inte står alltför högt så har han lovat att ta hem ett par saftiga gluggar till mig. Jag hade tänkt att beställa från B&H Photo och få dom levererade till hans hotell.

Nu till saken - vilka ska jag välja? Vill ha skarpa, bra objektiv. Hade tänkt kanske köpa tre stycken olika för max ca 15k totalt. Kanske sälja ett här hemma och behålla ett par själv. Dom ska sitta på 10D om ni undrar.

Tänkte på nåt liknande: en kort zoom, en mellan å ett lite längre.

Vad är prisvärt?

Är det viktigt att man inte tar hem dom i originalförpackningar eller hur ser tullen på det hela?

/Danne

Jag har för mig att B&H inte är så glada i att skicka till hotell. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock.

/A

Jaså.. hade du fler frågor? ;)

3 bra zoomar för 15kkr...

EF 17-40/4L
EF 70-200/4L
EF 1.4x II Extender

EF 20-35/3.5-4.5 USM
EF 28-105/3.5-4.5 USM
Sigma EX 100-300/4 HSM

EF 20/2.8 USM
Tamron 28-75/2.8 Di LD
EF 70-200/4L
EF 1.4x II Extender

Jag har valt:

EF 17-40/4L
EF 70-200/4L (Ersatt numera av storebror 2.8L)
EF 1.4x II Extender

Iom 1.6x FOV Crop så får man med detta, tillgång till brännvidder från 27mm - 448mm.

Total kostnad 1560$ eller 12100:- ca..

Eftersom det blev pengar över hade jag lagt till ett EF 50/1.4 USM. Kostnad: 300$ eller 2325:- ;)

Sen vet jag inte om det tillkommer någon skatt i florida..

ANNONS
Götaplatsens Foto