Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Powershot S 45

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnusss

Aktiv medlem
Har ägt en s45 i några veckor nu och är mycket nöjd.

Fördelar som jag ser det:
*Väldigt kompakt,vilket gör att man kan ta den
med sig utan att behöva en ryggsäck.
*Hög upplösning och lättförstådda knappar/rattar
*Möjlighet till spännande bilder..bla kan man ta upp till 15 sek slutartid.och panorama funktionen är kanon.

Nackdelar:
*Beroende på att blixten sitter nära objektivet så blir det lätt röda ögon (tas iofs lät bort i redigeringprogram)
*Man kan inte mig veteligen köpa filter/mackron
*Oskyddad och ej vik/tiltbar display
*batteritiden kunde vara längre.. klarar ca 2,5h konstant knappande (den är iofs fulladdad igen på 80min,,vilket är bra!)

Tips
Köp stort minne..det är skönt att slippa tänka på vilken upplösning man kan ta för att få plats med hela dagens aktivitet.Jag köpte 1gig microdrive som kostar 2445 på www.digitalnytt.com

Hoppas det hjälpte något.
Mvh/Magnus
 

Mic

Medlem
Hej!

Har en S45:a och har upptäckt att på vissa bilder så kan jag se i varierande storlek, antal och styrka, vita runda märken med samma mönster. Ser ut som ljusreflexer men det tycker jag inte att det kan vara.

Dessa märken framkommer hittills endast på bilder med dålig belysning vad jag kan komma fram till.

Undersökte kort tagna med en kompis S30:a och upptäckte även dessa märken på vissa av de korten.

Någon som har en aning om vad dessa "skuggmärken" kan vara.

Mvh
/ Mikael
 

Bilagor

korthoga

Avslutat medlemskap
Om jag inte är helt ute och cyklar så tror jag att det är lampan till autofocusen som används i svagt ljus. Hm. Den ska släckas precis innan bilden tas. Konstigt att den kommer med på bild...
 
ANNONS