Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

canon

Produkter
(logga in för att koppla)

steve eilertsen

Aktiv medlem
har sj eos 350d å 5d är ypperligt nöjd plus en massa optik kommer alltid köpa canon men man märker av konkuransen numera tråkigt att husen inte blir speciellt gamla 350 är ju redan död 400 finns å ersätter redan nä man får nog vara konsekvent å köpa det man tycker är bäst för sig sj väntar bara på att min eos 5d snart får en ersättare tråkigt men sant finns ju ingen livslängd på kammerorna längre nästa år kommer väl eos 450d förr höll en bra toppmodell i 5-8 år i dag lever dom bara 1 år sony å samsung som köper upp å in sig i etablerade företag är bara smarta tycker jag dom får ju all kunskap på köpet å tänk på en sak när ni snackar optik sony har ett avtal med zeiss vilket inte bådar gott.Tror nog många med mig tycker att när man lägger ner 10 15000 på ett hus å optik ja då är det bara optiken som är värd nåt efter 1år se på nikon å deras velande med modeller som inte går å köpa ens en gång fast dom lanseras i tidningar nu säljer redan d80 bättre än d200 tror nog nikon sålt taskerna till räven som min polare som är nikon fans sa han skall sälja sin d200 å d70s med en gång å bli förståndig å köpa canon !! tacksam för svar på inlägget fattas fortfarande punkter komman å stora bokstäber i denna skrift men vadå who cares. !!

allabokstäverienföljdutanmening

Oj, det var minsann långa svårlästa meningar att försöka ta in så här på morgonkvisten. Eftersom frågetecknet också fattas så blir jag inte riktigt klok på vad frågan är. Vad vill du egentligen ha svar på?

re rubrik

varför dessa täta modellbyten bla 350d vann ju eisa förra året nu är den over the hill + lite aspekter på sonyns framfart !!mvh steve !!

steve eilertsen skrev:
har sj eos 350d å 5d är ypperligt nöjd plus en massa optik kommer alltid köpa canon men man märker av konkuransen numera tråkigt att husen inte blir speciellt gamla 350 är ju redan död 400 finns å ersätter redan nä man får nog vara konsekvent å köpa det man tycker är bäst för sig sj väntar bara på att min eos 5d snart får en ersättare tråkigt men sant finns ju ingen livslängd på kammerorna längre nästa år kommer väl eos 450d förr höll en bra toppmodell i 5-8 år i dag lever dom bara 1 år sony å samsung som köper upp å in sig i etablerade företag är bara smarta tycker jag dom får ju all kunskap på köpet å tänk på en sak när ni snackar optik sony har ett avtal med zeiss vilket inte bådar gott.Tror nog många med mig tycker att när man lägger ner 10 15000 på ett hus å optik ja då är det bara optiken som är värd nåt efter 1år se på nikon å deras velande med modeller som inte går å köpa ens en gång fast dom lanseras i tidningar nu säljer redan d80 bättre än d200 tror nog nikon sålt taskerna till räven som min polare som är nikon fans sa han skall sälja sin d200 å d70s med en gång å bli förståndig å köpa canon !! tacksam för svar på inlägget fattas fortfarande punkter komman å stora bokstäber i denna skrift men vadå who cares. !!
Nu lägger du ut en sån här anti Nikontråd igen. Men du har rätt i att kameramodellerna inte känns så aktuella efter något år eller två. På den analoga tiden höll en bra modell i nästan 15-20 år Nikon F3, F4, FM2. kanske ligger Canon ett steg före i många sammanhang, men inte så pass att de sopar rent på marknaden. Nikon har fortfarande ett smidigare blixtsystem och deras bakåtkompabilitet är mycket uppskattad av många med manuella gluggar. Det är nog så konkurrensen fungerar idag, att man lägger tonvikt på olika egenskaper. Kundspectrat är så brett att det finns potentiella köpare i bägge lägren. Jag äger Nikon men blir ofta avundsjuk på Canons releaser. Fast Canonägare borde iofs också bli lite sugna när Nikon släpper ex sin 105 2,8 afs vr. Jag kommer inte byta system utan väntar lungt in nästa Nikondräpare. Oavsett vad man tycker om D200:as brusprestanda så är det nog den mest upphypade modell som släppts i Sverige och maken till förbeställningar har nog aldrig skådats. Inte så konstigt iofs med tanke på hur försenad den var. Sony tror jag blir en allvarlig konkurrent så småningom med tanke på samarbetet med Zeiss, läste nyligen om deras 135 1,8 till Sony. Vilken glugg, eller hur?

Aha, om det är frågan så är svaret enkelt.

Täta modellbyten är en vanlig parameter för att hålla intresset uppe och därmed även försäljningen. Täta modellbyten är vanligt förekommande bland de "billigare" konsumentprodukterna. Jämför t.ex. med mp3-spelare, gps-navigatorer, mobiltelefoner, etc...
Marknaden vill hela tiden ha nya grejer, och om inte en tillverkare ger ut nya modeller så vänder sig konsumenten otroget snabbt till en annan.

ANNONS
Götaplatsens Foto