Annons

Crimson svarade inte på mail, mitt fel eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flaggskepp

Aktiv medlem
Vad jag förstått så ska en reklamation innebära att man skickar in originalet till Crimson, men då min bild blev förstörd tyckte jag det var onödigt, så jag tog ett gäng bilder och bifogade till Crimsons mail tillsammans med en utförlig förklaring.

Bland annat denna.
http://n00b.me.uk/Crimson/Crimson2.jpg

Skrev även att jag kunde skicka in bilden om det var absolut nödvändigt och att dom bara skulle säga till i såna fall.

Men jag hörde ingenting ifrån Crimson, ingenting.. sen ett par veckor senare damp det ner en faktura som nu är betald. Jag är fanimej besviken på Crimson.. efter allt gott jag hört om dom så trodde jag att ett svar via mailen iallafall kunde vara befogat!

Just nu är jag tveksam till om Crimson ska vara ett framtida val eller inte. Första och enda gången gick ju åt helvete.. varför kan man inte låta färgen torka innan det tunna omslagspappret läggs runt?! GAH..

Har du kontakt bolaget på annat sätt för att säkerställa att de fått ditt meddelande?

Varför betalade du fakturan om du är missnöjd?

Ok. Om de inte svarat på mejl så kan det kanske bero på något. Att ringa till dem och berätta ditt ärende kanske aldrig var en tanke. (Det kallas för uppföljning) Att dessutom sedan betala fakturan och vara missnöjd, för att sedan skriva i forumet att Crimson är dåliga etc. visar på dåligt omdömme. Det är ditt fel anser jag. Du borde ha ringt till dem och kollat varför ditt mejl aldrig besvarats. (det kan förligga tekniska problem som du inte känner till) eller blivit kopplad till någon som kunnat utrett ditt ärende. Det är en solklar reklamation som jag vet att de skulle ersatt utan att ens ifrågasätta. Ring dem på 08-429 29 29 och red ut det med dem först, innan du härjar i forumet. Jobbar jag på Crimson? Nej det gör jag absolut inte och jag har heller ingen relation med dem annat än att jag är kund där lite nu och då.

/Ove

Jag vet att det borde ha följts upp, men ett mail kan väl bli svarat på?

Har haft så fullt upp att jag inte haft tid med sådant. Och ja, jag betalar räkningar även om jag inte är nöjd av rädsla för betalningsanmärkningar och dylikt.

En parkeringsbot bestrids efter den blivit betald, så jag ska väl inte behöva ge upp redan nu? Lite goodwill borde dom ha tycker jag.. hur kan ett sådant fatalt misstag slinka igenom ÖHT?

I och med att du betalat fakturan så har du dessutom godkänt jobbet. Det kan bli svårt att reklamera nu, men gör ett försök i alla fall. Ring dem!

/Ove

Flaggskepp skrev:
varför kan man inte låta färgen torka innan det tunna omslagspappret läggs runt?! GAH..
När man framkallar fotokopior så finns det ingen färg som ska torka. Kopian är helt torr när den kommer ur maskinen. Du kan pröva att skölja bilden med vatten för att lösa upp pappret som har fastnat på bildytan.

Inget fotolaboratorium är felfritt. De gånger jag har råkat ut för missöden har det aldrig varit svårt att reklamera hos Crimson. Hur svårt är det att lyfta telefonluren?

Jag tycker felet är ditt som inte har kontrollerat att ditt e-brev nått mottagaren.

Flaggskepp skrev:
hur kan ett sådant fatalt misstag slinka igenom ÖHT?
Det finns säker flera orsaker till det. Överbalastning på produktionen som gjort att personalen inte haft den rutinen som normalt ska följas, t ex Men det är i slutändan ändå du som kund som måste se till att reklamationen går fram och får det bekräftat. Skulle sedan problemen kvarstå eller bli värre har man naturligtvis sin fulla rätt att bli förbannad. Jag tror nog att Crimson skulle uppskatta att du hörde av dig så de själva kan förbättra sina rutiner och se till att det här inte händer igen.

/Ove

Generellt sett tycker jag att Crimsons kvalitet varierar. Jag har använt dem många gånger men på sista tiden har leveranserna hållit olika nivåer av kvalitet. Det har förekommit snedskurna bilder, skadade leveranser och dyl.

Kanske har deras numera billiga priser påverkat kvaliteten?

Har bara använt Crimson ett par månader. Är väl heller inte helt nöjd.

Ett par gånger har jag fått kort med hundöron. Tillräckligt vikta hörn för att jag inte kan lämna dessa vidare till min kund som beställt bilderna.

Har inte orkat reklamera. Billigare i tid och ork att lägga på dem igen i nästa beställning. Men nu byter jag nog tillbaka till mitt "gamla" labb.

Jo, man skall väl reklamera. Men allra bäst är om leveransen är korrekt från början...

/john

Jag har reklamerat jobb från Crimson och det var inga problem, det kom snabbt nya fina kopior. Och i ett annat fall ersatte de mig ekonomiskt för försenad leverans.

Så min slutsats är att de missar ibland, men det är inga problem att få rättelse.

Ring Crimson, de är inte omöjliga. De skickar dessutom med lappar om att de betalar returporto så jag förstår inte problemet med att göra det heller.

Som Per skrev så finns det inget som ska torka på en kemframkallad bild. Vad många inte tycks veta är att kemkopior är rätt okännsliga. På det labb jag jobbat på så gjorde man rent kopior med t-sprit när det råkat komma nått kladd på dem. Folk behandlar kopior som om det skulle vara papyrusark från faraonernas tid, klart överdrivet.

Mvh
Maverick

Jag ska ta och ringa när jag får tid. Menade inget ont emot Crimson (lugna ner er lite ;)), jag blev bara förvånad att det blev så fel.

Det jag inte förstår är hur pappret kan fastna i nåt som inte ska torka, förstod nog inte riktigt där.

Menar ni att jag kan använda vatten/t-sprit för att rengöra? Jag vidhåller dock i att det sitter fast i färgen såpass att nåt som inte ska försvinna då försvinner.

Jag har använt labbet Crimson i några år utan problem...
Tjänsten PRO
Passar mig åldersmässigt... ;)

Å dom har svarat på mail, och telefon..

Så jag fortsätter utan minsta tvekan!:)

B)

E-mail är egentligen fortfarande bara en best-effort tjänst. Viktiga saker ska du ALLTID kontrollera att de faktiskt kommit fram om du inte fått någon indikation att de gjort det. 99/100 fungerar det kanon. Men den där sista gången är det svårt att värja sig.

Sen vet jag inte hur många bilder du skickade med, förhoppningsvis inte så många. Det är fortfarande inte alla webservrar som saker ska passera som passerar allting vidare om det är för stora mail. Eller så har du haft oturen att fastna i ett spamfilter för att du hade bilder med. Så att kontrollera mottagandet, eller iaf skicka med mottagningsbevis så de får upp en fråga där de aktivt måste välja om du ska få mottagningsbevis brukar vara en höjdare.

Ring och hör med Crimson istället för att gå och gräma dig över något. Tar 5-10 minuter och sen har du troligen fått klarhet i det hela.

Man kan långt ifrån alltid lita på mail. Jag gjorde en intervjuv via mail med en kille i USA. Han hade fått mitt mail, men hans svarsmail tillbaka försvann på vägen p.g.a DNS-strul på hans sida mot min mailserver. Slutade med att jag inte hade någon intervjuv så det blev till att ta en dag ledig från dagjobbet, ringa upp personen ifråga i USA och hitta skicka svaret till en annan address. Efter det har jag aldrig till fullo litat på mail. Det var en dyrköpt läxa.

Ja! Ditt klagoskrift till Fotosidan är skivebom.
Antagligen ett fel hos Crimson; men detta borde du fixa själv;..med Crimson.

Min fru är sur på mej i dag, mitt fel eller?

/Erik J

Flaggskepp skrev:
Jag ska ta och ringa när jag får tid. Menade inget ont emot Crimson (lugna ner er lite ;)), jag blev bara förvånad att det blev så fel.

Det jag inte förstår är hur pappret kan fastna i nåt som inte ska torka, förstod nog inte riktigt där.

Menar ni att jag kan använda vatten/t-sprit för att rengöra? Jag vidhåller dock i att det sitter fast i färgen såpass att nåt som inte ska försvinna då försvinner.

Såvida du inte fått en bläckstråleutskrift så finns det som sagt ingen färg som ska torka. en kemprint går alldeles utmärkt att tvätta med en fuktat trasa. Har pappret fastnat låter det mer troligt att det är nått kladd på det. Men personligen har jag aldrig råkat ut för nått dyligt.

Återigen är väl lösningen att prata med Crimson.

/Maverick

Damocles skrev:
Sen vet jag inte hur många bilder du skickade med, förhoppningsvis inte så många. Det är fortfarande inte alla webservrar som saker ska passera som passerar allting vidare om det är för stora mail.

När det gäller bilderna bar det tre stycken, bifogade i form av direktlänkar till min webserver. Men spamfilter, tja kanske det..

Jag håller med tidigare talare...
Ring till dom, dom är jättetrevliga att prata med.

Brukar alltid lösa sig snabbt och enkelt.
Ang. mail så försvinner mail ibland, spamfilter mm. samt att ett företag som crimson antagligen får ganska många mail varje dygn..

Blev då väldigt överraskad senast jag mailade ang. funderingar på färghantering eller vad det var kl. 23.50 när jag gjorde iordning bilder för framkallning... 23.52 hade jag svar på min fråga... tydligen fler än jag som jobbar på natten.

/JOP

Jag har utnyttjat Crimsons tjänster ett flertal gånger. Både gjort förstoringar och små bilder samt julkort. Det har blivit fel en gång på julkortsbeställning, kanske det tom var mitt fel... Men efter att ha ringt och pratat med deras kundtjänst så erbjöd de sig direkt att kreditera summan på mitt konto hos dom och så var det bara att beställa nya bilder. Snabba leveranser och ruggigt hög kvalitet. Kan bara rekommendera dom!

ANNONS
Götaplatsens Foto