Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D 60, inte ett dugg imponerad alls

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är ful nog att omformulera mig eftersom ingen har svarat än.

Loj skrev:
Nej, inte på något vis. Men för mig är bilden - slutprodukten - det intressanta, inte vägen dit.

Missade du min poäng? Vägen och bilden kan vara intressanta var för sig.

Senast ändrad:
Pej skrev:

Missade du min poäng? Vägen och bilden kan vara intressanta var för sig.

*ler*
Egentligen kan bara du svara på om jag missade din poäng, men jag tror inte att jag gjorde det.

Jag anser emellertid att bilden som sådan är vida mer intressant än vägen dit. Vägen blir för mig bara intressant om jag själv vill försöka skapa en liknande bild, annars inte.

Det är min poäng. Hoppas Du inte missar den.

F.ö. är denna diskussion lite väl off topic. Jag diskuterar gärna vidare, men då föreslår jag att vi öppnar en ny tråd...

mvh Janne

ace skrev:

Ja du lilla gubben, verkligen kreativ diskussion du för. Och vad trevligt det låter att du ger folk magknip. Har du funderat på om det verkligen är det bästa sättet att gå till väga?

Jag tror alla i detta forum fattat din åsikt vid det här laget, så du kan nog sluta tjata.

"Lilla gubben" Va gullig du är :), håller med Niclas, det blir ju nästan ett tredje världskrig bara för att jag eller någon annan tycker det är skit med digitalt, alla har väl rätt att utrycka sig på sitt sätt.
Och du...en diskussion behöver inte vara kreativ, bilder ska vara kreativt skapade, men gärna enkla okreativa bilder går an.
Och du en sak till, "Så du kan nog sluta tjata" som du skrev,...inte den tonen till mig. Man behöver inte vara otrevlig och uttrycka sig som en 4: åring bara för att tex jag inte gillar digitalt.
Och det där med magknip var mer ironiskt menat, jag tror ej folk får magknip för det jag skrev sist.
Vilken makt jag skulle ha då! tror du inte det?
Och att folk har fattat min åsikt är väl bra?
Eller?
Jag Skulle inte ta det personligt om folk skrev att pentax 67II:an är skit,... för jag fotar med den, folk har rätt att tycka vad dom vill om allt, det är ett fritt land, det känns lite som om du tog det personligt.
Fota gärna digitalt men jag tycker fortfarande det är ...ja.. du vet säkert vad jag menar.
Det ska ju finnas nåt för alla smaker, eller hur?

Jimbo skrev:
"Lilla gubben" Va gullig du är :), håller med Niclas, det blir ju nästan ett tredje världskrig bara för att jag eller någon annan ...

Jag tar det inte personligt när någon säger att en kamera är skit. Men jag tycker det är tråkigt med gnällspikar. Varför öppnar man ens en tråd som handlar om digitalkameror om man inte är intresserad?

Och sen ang. "inte den tonen till mig"...
Det var du som började kalla mig "lilla gumman". Mycket otrevligt och nedlåtande tycker jag. Och det tar jag däremot personligt. Felet jag gjorde var att hänga på din jargong.

Resten av ditt resonemang lämnar jag åt glömskan. Tack för mig i denna tråd.

Åsa

ace skrev:

Jag tar det inte personligt när någon säger att en kamera är skit. Men jag tycker det är tråkigt med gnällspikar. Varför öppnar man ens en tråd som handlar om digitalkameror om man inte är intresserad?

Och sen ang. "inte den tonen till mig"...
Det var du som började kalla mig "lilla gumman". Mycket otrevligt och nedlåtande tycker jag. Och det tar jag däremot personligt. Felet jag gjorde var att hänga på din jargong.

Resten av ditt resonemang lämnar jag åt glömskan. Tack för mig i denna tråd.

Man öppnar en "tråd" för att man kanske vill säga vad man tycker om digitalt.
Och lilla gumman är väl inte nedlåtande,.. och absolut någonting man borde ta personligt.
Det största felet var också av mig att hänga på din jargång, så jag tackar för mig i denna tråd.
Och lämnar även ditt resonemang åt glömskan.

Tja Jim

jimh skrev:
Jo, det är faktiskt ett krav som ställs på diskussioner på fotosidan. I reglerna står det ordagrant:Sluta med pajkastningen alltså och håll er till konstruktiva inlägg, båda sidor.

Ok chefen ska ske men, diskussionen gick inte och föra framåt med henne eftersom hon ej kunde acceptera vad jag tycker om digitalt.

Re: Håller med

Jimbo skrev:
Alla digitalkameror är skit! så är det bara, ren skit!
Punkt slut,
finn ej någon som helst "känsla" i att plåta digitalt!
Kör med riktiga grejor så får du också kvalitet och slippar alla data pislar och skräp på dina bilder. Det kommer aldrig komma någon digitalkamera som imponerar.
Företagen kommer sluta tillverka dom eftersom alla efter ett tag dom plåtat digitalt går tillbaka till det traditionella.

Mvh/jim

Men Jim....var står det här att du tycker att digitalt är skit. Det är ju ett konstaterande från din sida att är det!
Precis som andra respekterar din åsikt så måste även du resåpektera andras åsikter och snälla... Det var faktiskt du som började i sandlådan med "lilla gumman". Så lite skärpning annars kan det försvinna en massa inlägg...Inget hot, bara ett konstaterande från min sida.

Mvh

Jeppe

De (flamebaits alltså) har blivit vanligare kanske.
Men jag är mest förundrad över argumentationen, är den måhända politiskt influerad???
Ex: A-son skriver "Jag har nu provat xyzQ37 och den var inte så bra tycker jag."
B-son "Så är det inte alls, det är en utmärkt sak för jag har en sådan, men du är underbegåvad som inte inser hur bra xyzQ37 egentligen är!!!"
A-son "Men xyzQ37 ger dåliga resultat, är besvärlig att hålla i och funktionsreglagen är besvärliga....
B-son " Så är det inte alls, dessutom har du ful mössa och jag har en xyzQ37 har jag sagt och den är bra.
O.s.v o.s.v.
Debattnivån på den 100-gradiga skalan kommer aldrig över rumstemperatur.....
Us

Senast ändrad:
Re: Re: Håller med

Jeppe skrev:

Men Jim....var står det här att du tycker att digitalt är skit. Det är ju ett konstaterande från din sida att är det!
Precis som andra respekterar din åsikt så måste även du resåpektera andras åsikter och snälla... Det var faktiskt du som började i sandlådan med "lilla gumman". Så lite skärpning annars kan det försvinna en massa inlägg...Inget hot, bara ett konstaterande från min sida.

Mvh

Jeppe

Jeppe,...Ett konstaterande ifrån min sida? det är fortfarande vad jag tycker om digitalt det jag skrev, och jag respekterar allas åsikter, var har du fått det ifrån? Hmmmm!
Lilla gumman ligger inte på sandlådenivå Jeppe.
Ingen fyra åring säger "lilla gumman".
Att det försvinner en massa inlägg för saker man står för tycker jag är svagt om det nu blir så, jag har ej svurit eller varit otrevlig på nåt sätt, hon tog väl illa upp eller nåt, vad vet jag?

Mvh/jimbo

Nej då

mipert skrev:
Är det bara jag som har en känsla av att agressionslockbeten blivit vanligare i forumet?

Nej då, bara missuppfattningar.
Det är farligt att kritisera digitalt har jag märkt, snart blir man väl mordhotad också.Fotohälsn/jim

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens Foto