Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D7000 fastnar på Auto-ISO

Produkter
(logga in för att koppla)

HannesNikon

Aktiv medlem
Hej!

Min D7000 har fått för sig att det ska vara Auto-ISO på M,A,S,P. Jag hittar ingenstans för att ändra detta. Innan var det inte så, den bara ändrade sig självt. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

På U1 och U2 inställningarna så har jag sparat med manuell ISO, där funkar det, men inte på de andra lägena.

Tacksam för svar! /Hannes

Jag vet inte om det är såhär man fixar det (jag har D300) men i menyfliken som har bild av en kamera finns det så att man kan ändra det. Alltid värt ett försök :)

EDIT: Ligger i inställning för ISO-känslighet

Hej!

Min D7000 har fått för sig att det ska vara Auto-ISO på M,A,S,P. Jag hittar ingenstans för att ändra detta. Innan var det inte så, den bara ändrade sig självt. Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

På U1 och U2 inställningarna så har jag sparat med manuell ISO, där funkar det, men inte på de andra lägena.

Tacksam för svar! /Hannes

Hej, gå till "Fotograferingsmeny" så hittar du "Inställningar för ISO-känslighet". Där kan du ändra Auto-ISO On / Off.
//Urban

Den menyn som har en kamera som symbol ;-) Den heter "Fotograferingsmeny". 4:e valet nerifrån på min D300.

Varje gång jag går in på auto-läget så är det ISO-auto men det går att ändra.
Men man får ändra varje gång. Fiffigt, tycker jag. Jag kör nästan aldrig på auto men när jag väl gör det så vill jag att kameran ska välja ISO. Annars kör jag på P och väljer ISO själv.

ANNONS
Götaplatsens Foto