Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

det blir svart

Produkter
(logga in för att koppla)

marklind

Medlem
hej !
jag har en konica fc-1 och när jag drar fram en ny bild blir det svart i sökaren, sen efter man tryckt av ser man igen.

vad e fel,,,,, dyrt att laga ??

Jaha Ingen som e duktig på konica här ?

jag har själv felsökt så långt att jag upptäkt att det var en arm till bländaren i kamerahuset som tjärvade, men det löste sig med en pytte-droppe symaskinsolja. men den vill den inte blända ned vid fotografering.
allt annat fungerar såsom Ljusmätare, slutartid, batterier självutlösare osv, men bländaren förblir helt öppen vid fotografering. *suck*

Frågan har hamnat under digitalt... vet inte om det påverkar dina chanser att få svar... de riktiga analogfantasterna läser nog inte det här forumet ;-)

Rent spontant tror jag att en reparation överstiger priset för ett "nyinköp"..Om du inte kan göra det själv förstås..
Mvh/Gunte..

ANNONS
Götaplatsens Foto