Johan Printz kom och helt ur det blå påstod att S2:an var den bästa kameran som fanns idag. Bäst på vad sa han inte. "Foto" tyckte det, tydligen. Men vem är "Foto"? En kompis med ett konstigt namn? En tidning? En site med 5åriga webmasters? När tyckte sin kompis "Foto" att S2:an var bäst, 5 minuter efter att ha testat en 10D eller för några år sedan?
Och bäst på vad, om man får fråga? Bäst på att kosta mycket? Bäst på att vara svart? Bäst på att lära sig sitt namn för att kunna komma springandes när man ropar dess namn?
S2:an är bra på konstanta utgifter, iaf. Två sorters batterier och bara ena batterisorten är laddningsbar, något som varken 10Dn, D100n eller D60n "erbjuder". En av de största anledningarna med en DSLR var att man skulle slippa de konstanta småutgifter som vanligtvis inkluderar film men i det här fallet styrs av hur många batterier kan man käka upp på en dag.
Och vad sägs om en källa? Har Johan någonsin hört talas om det? Tydligen inte. Att bara nämna kompisen "Foto" tycker Johan räcker gott och väl.
Well, jag ville inte vara sämre än någon annan, så jag betedde mig EXAKT som Johan. Jag sa att en site där man kan köpa digitalkamera sa att en viss kamera var bäst, utan att varken definera "bäst" eller visa källan till uttalandet.
The only thing you're missing, Duncan darling, is how some people will drag others into the shit that they're in, just so that they don't have to be alone in owning an S2 (which must be the absolute _dumbest_ camera choice nowadays).