.di
Aktiv medlem
vågar man köpa en 50mm/1.8 MkI från staterna.. via eBay..?? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4687&item=3835854727&rd=1#ebayphotohosting
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
150? För mig kostar det 10:- om jag har IBAN och BIC-koder till det tyska kontot...tormig skrev:
Uppåt 150:- kostar det att föra över pengar till ett konto i Tyskland.
Det var för några år sedan så saker och ting kan ju ha förbättrat sig (fast det låter ju osannolikt att en banktjänst skulle blivit billigarealcedo [E.F.S] skrev:
150? För mig kostar det 10:- om jag har IBAN och BIC-koder till det tyska kontot...
Ha ha, jo visst är det helt osannolikt! Men sedan något år så finns det som kallas för "EU-betalning" när man skickar pengar mellan EU-länder (och även till Norge). Denna metod kan användas när man skickar upp till 12500 Euro (vet inte om den gränsen varierar mellan olika banker). Det man behöver är något som kallas IBAN (International Bank Account Number) och BIC (Swiftadress) för mottagarens konto. Antar att kostnaden kan variera mellan olika banker, men i mitt fall är den ca 10 kronor.tormig skrev:
Det var för några år sedan så saker och ting kan ju ha förbättrat sig (fast det låter ju osannolikt att en banktjänst skulle blivit billigare.
froderberg skrev:
Jag köpte mitt ena 50/1,8 mk I från eBay i USA.
Be säljaren märka den gröna tulllappen med "gift" och sätt värdet till max 50 dollar så slipper du tull och moms.
Skicka USPS
Erik Schalin skrev:
Jag förstår inte varför man skall betala moms på begagnat?
Fraktkostnaden möjligvis men prylen.
Om du köper den från ett icke-EU land så har den ju aldrig blivit "momsad" här som ny, det är väl det som är logiken. Då tycker jag det betydligt konstigare att man måste betala moms på begagnade saker man köper i butik, saker som ju rimligtvis redan har betalats moms på en gång.Erik Schalin skrev:
Jag förstår inte varför man skall betala moms på begagnat?
Fraktkostnaden möjligvis men prylen.