Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Enkelt webb bildbank

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig där ute. Jag är ute efter en hyffsat enkel webb-baserad bildbank där jag vill ha tillgång till följande funktioner:

- Kundinloggning
- Katalogisering alt. sökningsfunktion
- Preview i form av tumnaglar
- Möjlighet att ladda ner originalfil

Jag är inte ute efter något kommersiell bildbyrå lösning för nya kunder utan endast ett enkelt sätt för mina existerande kunna ladda ner och söka på de bilder jag levererat till dom.

Förslag emottages tacksamt!

//F

PS. Mina kunskaper när det gäller att "knacka kod" är obefintliga.

Re: Joomla

enfotograf.se skrev:
...
Använde mig av Joomla (http://www.joomla.org/) och en sk extension som heter zOOm Media Gallery (http://www.zoomfactory.org/).
Lösningen är enkel att installera och konfigurera.
...

Glömde att nämna att ovanstående delar är gratis att ladda ner och gratis att använda.

Den fördel jag ser mot det är att användaren har möjlighet att tex använda eget domän-namn till platsen.

En annan fördel (eller kanske nackdel) är att man kan ha denna tjänst ensam utan inblandning av konkurrenter, dvs det är inte flera fotografer som delar på denna tjänst.
Tex
a.bildbyrå.se
b.bildbyrå.se
osv osv

Mvh
Anders

Jag använder flickr.com, mycket lätt och inte så dyrt för ett år. här har folk också möjlighet att kommentera dina bilder :)
Och vill säga att jag ladar rätt så mycket up i stora jpeg filer och har ändnu inte nått 1 procent av min bandbred någon månad:.-)

Tack för era förslag!

Ska kika närmare på Joomla. Flickr är inte aktuellt eftersom maxstorleken på bilder för uppladddning är 10 MB - jag vill att mina kunde skall kunna ladda ner originalstorlek.

Imagedesk testar jag och utvärderar jag just nu. Kan möjligen vara ett bra alternativ - vet inte vad kostnaden är ännu.

Några fler förslag?

Asch da... många bildbanker kanske inte är tänkta för publicering mot kunder på det sättet som du behöver?

ANNONS
Götaplatsens Foto