Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson Photo 2100

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Köpte mig ett sånt idag...

Jag är VÄLDIGT nöjd med skrivaren (har skrivit ut två A4or och de blev väldigt fina). Har två A3or på G nu.

Det enda jag inte gillar med skrivaren är ... well... priset på bläcket.

7 patroner. 200kr styck från Scandinavian. Det blir 1400kr per reload. Exkl frakt och pf och skit.

Frågan är om inte man kan fixa billigare bläck någon annanstans ifrån, helst från Malmö. Någon som vet?

Och A3 verkar inte så många ha. Iaf inte på nätet, vad jag ser.

Ja du Edward....
jag har en och det som är bra med den är ju att det ÄR separata patroner så man kan köpa EN färg när den är slut.Klart det billigaste alternativet för mig! Och A3 orna blir mycket fina....helst på archive papper :)

Så var köper du dina bläckpatroner ifrån, då?

Och A4or och A3or föredrar jag på blankt papper. Ingen aning varför.

Om du söker bläck från en affär i Malmö kan jag nämna YFO. Dom har hyfsade priser och du slipper frakten osv.
Dom har en hel del A3 papper också. Det dom inte har tar dom hem.

Använder du även A3+? Och papper på rulle?
Jag är nämligen på väg att köpa en sådan skrivare och vill veta allt om den. Såg den på mässan i Jönköping och blev helt såld. Men den kostar på!!!

Billiga bläckpatroner

Hej...
Kan tipsa om http://www.inkclub.com/ där jag själv köper mina Epson patroner. Många gånger mindre än hälften av orginal priset. Huruvida din skrivares patroner är billigare där vet jag inte. Men du får kolla själv. Företaget ligger i Uppsala och är trevliga att ha att göra med.

Lycka till !

//Håkan

Tobias Lindberg skrev:
Det där verkar ju väldigt intressant! Nån som har sett nån recension av hur bra det funkar i praktiken?

Jag har installerat detta system(Cobra systemet) på en god vänns Epson 980 med stor framgång och hon är mycket nöjd!
En annan av mina vänner har nyligen installerat ett cobra system på sin 1290 och är åxå nöjd efter att han bytt ut det en gång (Han valde pigmentbläck första gången detta passar doch inte till blankt papper "Sitter inte fast") han kör nu med det vanliga bläcket.
Färgerna är doch inte 100% som epsons orginalbläck så för att uppnå bästa resultat så bör man skapa en ny profil för detta bläck och det papper man valt att använda.

http://www.mediastreet.com/cgi-bin/tame/support/NiagaraII_article.tam

Mvh/Stefan

blomqvistm skrev:
Använder du även A3+? Och papper på rulle?
Men den kostar på!!!

A3+ har jag inte ens hittat något ställe som säljer...

Rulle har jag inte känt något behov av, heller. Fast A4 på rulle verkar vara något...

Men hittills är jag extremt nöjd med skrivaren. Bättre skrivare finns inte för de här pengarna. Ska man ha bättre så får man allt investera i en sån skrivare man färgproofar med.

ANNONS
Götaplatsens Foto