Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ett bättre objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

DeVille

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en Canon EOS 300D med objektivet 15-88mm

Jag skulle vilja "uppgradra" mig till nånting "tyngre" än detta objektiv, kan ni rekomendera något av bra kvalité?
Vilket objektiv även passar bra för riktiga macrobilder?

Tamron 90/2,8

Som sagt, Tamron 90/2,8. Lite billigare än original men lika bra skärpemässigt. Slår din Zoom ut ur ringen.

Har funderat

Tonyeagle skrev:
Som sagt, Tamron 90/2,8. Lite billigare än original men lika bra skärpemässigt. Slår din Zoom ut ur ringen.

Just på Tamrons objekiv, och det låter inte så tokigt, priset är ju dessutom överkomligt för en sådan prestanda! Kul att du rekommenderade just detta! Det verkar ju ha fått god kritik vart man än läser! Använder du objektivet själv?

Du kan ju kolla på Sigma EX 105/2,8 Macro 1:1 oxå..ungefär samma pris och optisk prestande men bättre byggd och lite mer tele.

AF på båda objektiven låter en hel del..inte så störande när man fotograferar "normalbilder" då AF inte behöver jobba så mycket då..vid macrofotografering är det klart störande dock.

Jag gillade inte alls den plastiga känslan på tamronobjektivet.

kanske plastigt men skarpt

Har inte något Tamroon själv (kör med Micronikkor 105/2,8). har en polare som använder ett, och skarpare bilder till det priset får man leta efter (i jämförelse till brännviden).

ANNONS
Götaplatsens Foto