Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Färghantering i Capture One

Produkter
(logga in för att koppla)
Damocles skrev:
Har du kollat någonting på ATI's Radeon-serie på grafikkort för bärbara. Ati's stationära kort visar sig ju för Windows som dubbla grafikkort,

Nej, det har jag inte. Jag har inte gjort alltför många profiler för bärbara PC-datorer och när jag gjort det har det varit så att jag fått välja om jag vill profilera den inbyggda skärmen eller den externa. Den lösning som du nämner för stationära datorer är ju den enda lösning som fungerar på en PC om man vill kunna profilera respektive skärm.

Stefan

Dadigan skrev:
jag kalibrerar båda skärmarna med hårdvarukalibrator och båda skärmarna har olika profiler så det är inte där problemet ligger. Problemet är att jag inte kan tala om för Capture One vilken av monitorprofilerna som den ska använda för visning av bilderna...

Eftersom jag ofta använder exakt samma lösning och inte har sett detta problem tror jag att det ska fungera. Jag ska testa under dagen för att se om det verkligen fungerar korrekt.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto