Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Förstora genom att klicka på bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

dumbo

Aktiv medlem
Sedan ett litet tag går det inte att förstora bilder genom att klicka på själva bilden. Eller... Om jag använder IE (jag startade det bara för att testa) så funkar det (bilden öppnas i ett nytt fönster *aarrrghh*), men med FireFox så måste jag klicka på texten "förstora" för att bilden ska förstoras. Mer än lite irriterande...

Är det någon annan som har märkt detta eller är det något som hänt med mitt system? Jag har inte installerat eller uppdaterat något, men det kan ju gått snett av nån annan anledning.

Jag har mekat om koden där lite, tog bort den dumma popupen för "nedladdningsskydd" som ändå inte funkar, och gjorde en annan variant (som inte heller skall ses som ett "skydd", men men...)

Förstora funkar både på IE och FF för mig. Någon annan som har problem?

Ang att det öppnas i ett nytt fönster - det ändrar du via dina inställningar (via Din Sida)
"Typ av fönsteröppning"

Då får jag forska lite och se om det är något här som orsakar detta. Vilken version av FF har du testat med?
Jag har 1.5.0.1.

Att popupen är borta är dock uppskattat (jodå, jag har noterat det :). Inga problem med mouse gestures längre.

Ang. hur länkar öppnas så styr jag ju det själv i FF, men det är ju bra att det går att ändra i inställningarna på fotosidan för de som kör IE. :)

även ajg kör med FireFox och samma version som du Robert... men det fungerar bra här med min FF i alla fall...

dumbo skrev:
Då får jag forska lite och se om det är något här som orsakar detta. Vilken version av FF har du testat med?
Jag har 1.5.0.1.
Jag kör också 1.5.01

Men testa nu igen, jag såg ett litet CSS-fel som kanske spelade in. Låter som du har en handtrimmad Firefox, så något kan ju skilja.

Nej, det är fortfarande likadant Christer. Men nu vet jag ju iaf att det inte är ett generellt problem, utan troligen något här hos mig. Det kan vara någon plugin eller inställning som gör skillnaden.

Jag får iaf inte upp den vanliga "handen" som talar om att man har musen över en länk när pekaren svävar över bilden, utan den förblir den vanliga windowspekaren och om jag klickar på bilden så markeras den.

Jag får kolla om jag hittar orsaken. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto