Annons

Fel färger med skrivaren (i9950)

Produkter
(logga in för att koppla)

Ljunghusen

Aktiv medlem
Hej min Canon i9950 skriver ut helt fel färger. Färgerna på skärmen stämmer överens med verkligheten, men skrivaren ställer till det. Har hört nåt att skrivaren själv ändrar färger - hur stänger jag av det?

MVH Anton

Ljunghusen skrev:
Japp orginal! Skrivaren är helt ny

Anton prova med att göra en justering av skrivaren.

-Start,
-skrivare-fax,
-utskriftinställningar,
-underhåll.
Följ de olika alternativen för rengörning,
justering av munstycken och färgkorigeringar.
/Thomas..

Tjenare! Jag har gjort en kalibrering där man skriver ut och matar in värden flera gånger, men det blir inte bättre :( Skrev ut en bild på lite folk idag och ansiktena fick grisfärger. Kan prova köra lite rengörning och sånt imorn men är tveksam till att det hjälper

Hur var dina färger från början? Ändrat något?

mvh Anton

Ljunghusen skrev:
Hej min Canon i9950 skriver ut helt fel färger. Färgerna på skärmen stämmer överens med verkligheten, men skrivaren ställer till det. Har hört nåt att skrivaren själv ändrar färger - hur stänger jag av det?

MVH Anton

Jag kan ju inte låta bli att undra vad du menar med "helt fel färger". Om de verkligen är HELT fel så har du kanske satt i patronerna i fel ordning, haha. Är det bara lite fel nyanser så lär det väl vara profilerna som spökar, eller kanske inställningarna. Vilka inställningar som är rätt beror på vilket papper du använder, färgrymder hit och dit, etc.

Hehe well. Jag har skrivit ut 2 testbilder; 1 bild på oranga tomater (som blev röda), och en bild på ansikten, som blev rosa

Finns det nåt mer än Print head allignment man kan göra?

ANNONS
Götaplatsens Foto