Annons

filmscanna på firma

Produkter
(logga in för att koppla)

sethakan

Avslutat medlemskap
Vet inte riktigt var detta inlägget hör hemma så lägger det här.

Jag ringde ett tryckeri i stan där jag bor för jag vill ha ett negativ scannat. Det skulle kosta 100spänn.
Är det någon som har erfarenhet av priser på sånt? Jag har ett hundratal negativ jag vill få scannat, dock inte för det priset.

Jag förstår att det blir billigare pr neg om man har fler men vad brukar det kosta?
Håkan

Det är ganska dyrt tyvärr!

Skall man skanna i en användbar upplösning och få en fil som tål justeringar i datorn samt kan skrivas ut i rekordelig storlek så är det tyvärr ganska dyrt att köpa den tjänsten. Speciellt om du har klippta dia/neg.

Vill du få användbara filer och har ett normalt antal så lönar det sig nog snabbt med en egen skanner i klassen Minolta Dimage Scan Dual II eller III.

Citat Dan Fjällman:
Vill du få användbara filer och har ett normalt antal så lönar det sig nog snabbt med en egen skanner i klassen Minolta Dimage Scan Dual II eller III.

Att föreslå en Minolta eller Konica-Minolta Scan Dual II eller III måste gälla att försöka hitta en begagnad. Modellen efter dem hade numret IV, men nu lär inte de inte tillverka några filmscanners alls, så för den som vill ha en ny, lär man få rekommendera Nikon i fortsättningen.

Absolut! Därför skrev jag just klassen . Delvis även för att jag inte vet ett smack om Nikons eller andras modeller i samma segment. (Förutom att jag helst vill ha en Nikon LS-50). ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto