Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotoklubb i Luleå med tillgång till mörkerrum

Produkter
(logga in för att koppla)

ThomasT

Aktiv medlem
Hej!
Jag söker det som rubriken säger.

Pluggar för närvarande på LTU och är bosatt på Porsön, om ni vet någon klubb i närheten får ni gärna hojta till.

Fotoklubben Nyckelbilden finns väl på Campus? Fast å andra sidan byggde man ju om i F-huset förra året så jag vet inte om de har kvar mörkrummet där, eller om det ens användes dessförinnan.

Den verkar vara mycket död. Har mailat den tidigare ordföranden som vid förra sommaren sa att flytten inte blivit av och sen när jag mailade en gång till vid julas så fick jag inte ens något svar.

Pluggar också på LTU och skulle uppskatta att få tillgång till ett mörkrum igen.

/Henri

Luleå fotoklubb! Dom har lokaler i Tunaskolans källere, vet inte hur mörkrummet mår. Är nog bra om det kommer in nytt blod där,ifall ni går med, fråga hur många av bildväljaren till kalenderns bilder som kommer att komma med i densamma nästa år...

Ja - det finns mörkrum på universitetet. Den lärare som stod för entusiasmen för fotot har gått i pension. Fråga Grethel Guthlein (sitter i 300 korridoren i D-huset) - hon kan nog lämna besked.

Tack allesammans! Ska kolla in på skolan och höra vad de har att säga om mörkerrummet.

Föresten, är det någon som vet om Luleå Fotoklubb är död? De har inte svarat på mail och deras hemsida är inte uppdaterad sedan 2003!?

ThomasT skrev:
Tack allesammans! Ska kolla in på skolan och höra vad de har att säga om mörkerrummet.

Föresten, är det någon som vet om Luleå Fotoklubb är död? De har inte svarat på mail och deras hemsida är inte uppdaterad sedan 2003!?

Luleå fotoklubb är vad jag vet INTE död, dock kanske deras "IT-satsning" är det. Jag skulle kunna leta fram ett tel. nr om du vill?

ANNONS
Götaplatsens Foto