Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokurser i småstäder

Produkter
(logga in för att koppla)

Helseth

Ny medlem
Hejsan alla.

Jag undrar om det är någon som har några bra tips på hur man hittar fotokurser i mindre städer. Jag har googlat och kollat runt på medborgarskolan och liknande saker. Men det är tydligen omöjligt att gå en fotokurs om man bor i en mindre stad.

Har heller ingen större lust eller möjlighet att pendla eftersom jag gör det redan tillreckligt på grund av min utblidning och bussförbindelserna är inte bra och skulle aldrig funka om man skulle gå en kvällskurs på högskolan.

Jag förstår att man i och för sig skulle kunna läsa på distans. Men jag är inte helt säker på att jag vill det.

Men jag VILL verkligen gå en fotokurs. Det är svårt att utvecklas någorlunda snabbt på egen hand tycker jag.

Jag skulle bli grymt tacksam om det är någon som har något tips om hur jag ska lösa detta!!!

Ja, det är ofta ett problem i mindre städer. Det verkar bero på om det bor någon eldsjäl som håller kurser då och då. Ibland har folkuniversitetet kurser. Tror också på rådet att se om det finns någon fotoklubb på din ort. Kanske ges det fotokurser där. Den klubb jag är med i har fotokurser då och då.

/Gunnar

Ok, tack för bra tips! Jag vet att det finns en fotoklubb så det ska jag kika närmare på.

Mer förslag är välkommna!

Tips på webkurs

Här finns lite info om Högskolan i Jönköpings kurs som dom har i samarbete med Moderskeppet (Mattias Karlsson)

http://www.moderskeppet.se/kurser/foto/innehall.php

Är iofs för sent att anmäla sig den här terminen men jag antar att kursen kommer gå även nästa år. Tror det fanns 1000 platser men trots det var det över 2000 som inte kom in.

Tips är att söka med högskoleprovet, om du inte har gjort det tidigare så är det kanske värt att göra. I år behövdes det bara 0.1 poäng för att komma in... detta trots att det var så många sökande

Edit, 2 min senare.. Såg först nu att du kanske inte var så intresserad av distanskurs plus att du pluggar i Jönköping så min info var kanske inte så himla bra eller ny ;-)

Var med i en fotoklubb i Ulricehamn en gång för länge sedan. Ja, eller i internets barndom, och den fotoklubben fanns också bara på nätet. Ateljé Ulrica hette den, och apropå eldsjälar så var föreståndaren för den fotobutiken och skaparen av den virtuella fotoklubben en sådan.

Annars har jag inte den bästa kollen på Ulricehamn när det gäller fotoklubbar. Dock har ju Jönköping + Huskvarna tre fotoklubbar, kanske fyra. Och åt andra hållet har du Borås med livlig verksamhet.

ANNONS
Götaplatsens Foto