Annons

Fråga om 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

Rogerber

Aktiv medlem
Nu blir jag säkert idiotförklarad, men jag chansar. Har 40D så man kan göra kataloger på minneskortet eller har enbart 1D mark xxx modellerna denna funktion? Tacksam för svar från er experter.

Jag har inte sett denna funktion på min 40D, så om det går skulle jag också gärna vilja veta hur! :p

Så med andra ord så har man inte lagt dit just denna (i mina ögon) smarta detaljen. Möjligen har någon hittat detta bland alla inställningar.....

Rogerber skrev:
Nu blir jag säkert idiotförklarad, men jag chansar. Har 40D så man kan göra kataloger på minneskortet eller har enbart 1D mark xxx modellerna denna funktion? Tacksam för svar från er experter.
Är det denna funktion du är ute efter?
På sidan 73 i handboken står följande:
När du återställer filnumreringen manuellt skapas en ny mapp automatiskt och filnumreringen för bilder som sparas i mappen börjar på 0001. Detta är praktiskt när du t.ex. vill använda olika mappar för bilder tagna igår och bilder tagna idag. Efter manuell återställning återgår filnumreringen till kontinuerlig eller automatisk återställning.
Slut på citat
Kanske inte riktigt det du frågade efter, men kan kanske vara användbart?.

Re: Re: Fråga om 40D

vaktmästaren skrev:
Är det denna funktion du är ute efter?
På sidan 73 i handboken står följande:
När du återställer filnumreringen manuellt skapas en ny mapp automatiskt och filnumreringen för bilder som sparas i mappen börjar på 0001. Detta är praktiskt när du t.ex. vill använda olika mappar för bilder tagna igår och bilder tagna idag. Efter manuell återställning återgår filnumreringen till kontinuerlig eller automatisk återställning.
Slut på citat
Kanske inte riktigt det du frågade efter, men kan kanske vara användbart?.

Möjligen är det något sådant. Dock tror jag att jag söker en funktion där jag själv kan skapa mappar med olika namn för vad man fotat. Vissa kameror klarar att göra det, men nog inte denna. Tack ändå! Jag får kolla bättre när jag väl har kameran i handen. Du kanske har rätt i ditt svar.

Den funktionen tvingar fram det som annars händer var tiotusende bild.
Egenhändigt namngivna mappar finns alltså bara från 5D och uppåt i prislägena.

ANNONS
Götaplatsens Foto