Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fråga om 40D
- Trådstartare Rogerber
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Nej, det blir den katalog som kameran tycker det ska vara. Den byter var tiotusende bild, men det är allt.
jonasandersson
Aktiv medlem
I reliken 5D kan man ockås skapa kataloger ;-)
Rogerber
Aktiv medlem
jonasandersson skrev:
I reliken 5D kan man ockås skapa kataloger ;-)
Fast nu var det 40D som avhandlades.
Jag anser frågan stängd och vill inte ha fler svar!
vaktmästaren
Aktiv medlem
Är det denna funktion du är ute efter?Rogerber skrev:
Nu blir jag säkert idiotförklarad, men jag chansar. Har 40D så man kan göra kataloger på minneskortet eller har enbart 1D mark xxx modellerna denna funktion? Tacksam för svar från er experter.
På sidan 73 i handboken står följande:
När du återställer filnumreringen manuellt skapas en ny mapp automatiskt och filnumreringen för bilder som sparas i mappen börjar på 0001. Detta är praktiskt när du t.ex. vill använda olika mappar för bilder tagna igår och bilder tagna idag. Efter manuell återställning återgår filnumreringen till kontinuerlig eller automatisk återställning.
Slut på citat
Kanske inte riktigt det du frågade efter, men kan kanske vara användbart?.
Rogerber
Aktiv medlem
Re: Re: Fråga om 40D
Möjligen är det något sådant. Dock tror jag att jag söker en funktion där jag själv kan skapa mappar med olika namn för vad man fotat. Vissa kameror klarar att göra det, men nog inte denna. Tack ändå! Jag får kolla bättre när jag väl har kameran i handen. Du kanske har rätt i ditt svar.
vaktmästaren skrev:
Är det denna funktion du är ute efter?
På sidan 73 i handboken står följande:
När du återställer filnumreringen manuellt skapas en ny mapp automatiskt och filnumreringen för bilder som sparas i mappen börjar på 0001. Detta är praktiskt när du t.ex. vill använda olika mappar för bilder tagna igår och bilder tagna idag. Efter manuell återställning återgår filnumreringen till kontinuerlig eller automatisk återställning.
Slut på citat
Kanske inte riktigt det du frågade efter, men kan kanske vara användbart?.
Möjligen är det något sådant. Dock tror jag att jag söker en funktion där jag själv kan skapa mappar med olika namn för vad man fotat. Vissa kameror klarar att göra det, men nog inte denna. Tack ändå! Jag får kolla bättre när jag väl har kameran i handen. Du kanske har rätt i ditt svar.
apersson850
Aktiv medlem
Den funktionen tvingar fram det som annars händer var tiotusende bild.
Egenhändigt namngivna mappar finns alltså bara från 5D och uppåt i prislägena.
Egenhändigt namngivna mappar finns alltså bara från 5D och uppåt i prislägena.