Annons

Fuji X-T1 väska

Produkter
(logga in för att koppla)

Umi71

Aktiv medlem
Hej.

Jag jagar en axelrems väska och börjat titta på Think Tank Kameraväska Mirrorless Mover 30i, det jag vill ha möjlighet till är att ha plats för min Ipad.

Någon som har erfarenhet med en väskan och kan säga om den passar bra för en X-T1 med något extra objektiv då man är ute och går på stan etc.

Mvh David
 

Agneta L

Medlem
Hej.

Jag jagar en axelrems väska och börjat titta på Think Tank Kameraväska Mirrorless Mover 30i, det jag vill ha möjlighet till är att ha plats för min Ipad.

Någon som har erfarenhet med en väskan och kan säga om den passar bra för en X-T1 med något extra objektiv då man är ute och går på stan etc.

Mvh David

Hej!
Ja, Think Tank Mirrorless Mover 30i skulle passa bra för de behov du beskriver. Om det inte vore för Ipaden så skulle t o m Think Tank Mirrorless Mover 20 passa. Skillnaden i format på de båda väskorna är ganska stor. 20 upplever jag som liten och smidig och hela packutrymmet utnyttjas. I om med att 30i är betydligt högre så blir det mycket luft i kameradelen som inte utnyttjas när jag packar ett Fuji X-hus med zoomen 18-55 + 1-2 extra objektiv. Höjden utnyttjar jag för egen del till att få med en X-E2 med zoomen 55-200 (packad stående) förutom X-T1 med 18-55 (packad liggande). De här två väskorna är välgjorda och de är lätta. Regnskyddet är ett plus förstås. Think Tank har annars väskor i retrostil som passar snyggt till X-T1;-) Think Tank Retrospective 7 rymmer en Ipad. Den är på alla ledder något större än 30i, väldigt praktiskt inredd och har även den regnskydd. Dock ganska tung.
Med vänlig hälsning
Agneta
 
ANNONS