Annons

Göra bilduppladdningssidan mera lättillgänglig?

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Jag lyckas inte lägga till en genväg till bilduppladdningssidan till min genvägsflik. Gör jag fel eller ska det inte vara möjligt att göra så?

Sen när jag ändå påpekar detta tycker jag det känns lite bakvänt att behöva gå in på ett album för att du ska kunna ladda upp en bild, vilket leder till att det blir en herrans massa klickande innan jag kommer fram till rätt sida.

Önskvärt från min sida skulle vara att bilduppladdningssidan finns väldigt lättillgänglig och att jag i den bestämmer vilket album jag väljer att bilden skall hamna i.

Kanske finns detta redan och jag bara har missat det?

På dagens bilduppladdningssida finns det ju som sista alternativ en liten dropdown box där du faktiskt kan bestämma vilket album du vill att bilden ska hamna i (oavsett vilket album du gick in i och valde lägg till bild), därav förstår jag inte riktigt begränsningarna du talar om.

Bilagor

• Screen shot 2011-02-21 at 9.57.19 AM.jpg
    Screen shot 2011-02-21 at 9.57.19 AM.jpg
    44.4 KB · Visningar: 74
Har du gått in på ett videoalbum så kan du bara välja andra videoalbum där. Men egentligen, fn är det bara dom som har speciella fält/regler så man kunde ju tänka sig att släppa in utan att ha valt album och då förutsätta det var vanlig bild.

Men man måste ändå välj album någon gång, och i mitt tycke smidigare med listan på min länk ovan än via dropdown längst ner?

Jag tror att majoriteten av medlemmarna laddar upp bilder framför filmer, så att ha stillbilder som default tror jag är en god tanke :).

Jo, du har rätt i att albumvalet måste göras någon gång och egentligen är det inte alltför noga om vederbörande får göra det först eller sist i processen. Men den här länken du bifogade kanske skulle finnas med som ett menyalternativ någonstans då jag nog inte är den enda som funderat på detta. Tillsvidare ska jag lägga den under mina genvägar.

Tack för den snabba feedbacken!

ANNONS
Götaplatsens Foto