Annons

Gammal bensinstation.

Produkter
(logga in för att koppla)

millhouse

Aktiv medlem
Hej!
...alla "goa" värmläningar. Jag söker en gammal bensinstation. Nej,jag skall inte öppna någon utan vill naturligtvis använda den miljön till att ta bilder.Ju mer sliten den är ju bättre.Så har ni någon att föreslå är jag tacksam. Läge ? Ja, en berättigad fråga! Helst inom Värmland men kan även vara "lite" utanför.

Mvh
Rolf
 

Lan

Aktiv medlem
Hum...E45'an söderut efter Grums erbjuder något om jag inte minns fel. Har en klar minnesbild av röda pumpar men därefter sviker minnet.

Ska kolla lite på kartorna.
 

Tes

Aktiv medlem
Bortanför Åmål (Tösse) om du har vägarna förbi finns en alldeles intill vägen, strax före korsningen och Statoilmacken.
 

Tes

Aktiv medlem
Gamla pumpar gäller annars för Bjälverud, det är ju nära Torsby. En liten gammal lanthandel, tror inte den drivs längre.

Ytterligare en lanthandel som jag tror är nedlagd med pumpar finns i Östra Ämtervik "centrum".

Fler? Eh, uppåt landet, borde finnas på vägen till Sysslebäck om jag inte minns helt fel? Även dessa ligger intill vägen och är inte så svåra att hitta.
 

lottawe

Aktiv medlem
Lan skrev:
Hum...E45'an söderut efter Grums erbjuder något om jag inte minns fel. Har en klar minnesbild av röda pumpar men därefter sviker minnet.

Ska kolla lite på kartorna.
Den vid det gula huset? Isf är tyvärr det gamla huset som macken tillhör bebott än.. Macken tillhör ju gården så bara att svänga in är det kanske inte till den längre. Om ägaren inte är snäll..
 

lottawe

Aktiv medlem
lottawe skrev:
Den vid det gula huset?
Fasen, jag börjar nog bli färgblind.. eller glömsk. Huset är rött och inget annat! (om det nu inte är målat denna veckan.)

Tror det är en gammal Texaco med två pumpar och placeringen är vid Medskog efter 45:an. Där brukar även stå en och annan skrotbil på gården..
 
ANNONS