Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Gråa, trista färger vid uppladdning
- Trådstartare toXXy
- Start datum
fridaåhlander
Avslutat medlemskap
Matta färger vid uppladdning
Hej, jag har haft samma problem när jag laddat upp mina bilder. Har följt alla anvisningar och tips gällande sRGB utan resultat. Provade också att titta på bilden i en annan webbläsare och upptäckte först DÅ en markant skillnad.
Vad är det jag har missat? Varför ser inte bilden likadan ut i alla webbläsare? Jag gick ifrån Firefox till Safari...
Vänlig hälsning
Frida
Hej, jag har haft samma problem när jag laddat upp mina bilder. Har följt alla anvisningar och tips gällande sRGB utan resultat. Provade också att titta på bilden i en annan webbläsare och upptäckte först DÅ en markant skillnad.
Vad är det jag har missat? Varför ser inte bilden likadan ut i alla webbläsare? Jag gick ifrån Firefox till Safari...
Vänlig hälsning
Frida
stefohl
Aktiv medlem
Re: Matta färger vid uppladdning
På grund av att Safari har en fungerande färghantering och det har inte Firefox.
Stefan
fridaåhlander skrev:
Vänlig hälsning
Frida
På grund av att Safari har en fungerande färghantering och det har inte Firefox.
Stefan
genuino
Avslutat medlemskap
Hej, jag har en fråga som det vore kanon om någon kunde svara på. Jag har ett problem med photoshop cs 3 som jag inte lyckats lösa. Det kan säkert röra sig om en inställning? Jag öppnar en raw fil från bridge och gör de ändringar jag vill ha i färg, skärpa etc. Sedan ändrar jag storlek i photoshop och sparar som jpeg. När jag sedan öppnar bilden i windows "visningsprogram för bilder och fax" så finns finns inte ändringarna där. Det är samma färger som orginalbilden innan ändring. Om jag däremot öppnar filen i photoshop så visas den med ändingarna. Har ändringarna skett överhuvudtaget? Eller finns de bara i photoshop? Har du någon aning om hur jag ska lösa detta? Jag har försökt med allt jag kan tänka mig.
Mvh Leif Nilsson
Mvh Leif Nilsson