Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gråa, trista färger vid uppladdning

Produkter
(logga in för att koppla)

toXXy

Medlem
Hej

Hur ska jag göra för att inte bilderna skall bli gråa och trista när jag laddar upp tex ett porträtt här på fotosidan.

Provat olika storlekar, alltid med max jpg kvalitet. Dom är inte gråa o trista nere på datorn, utan bara efter jag laddat upp dom hit.

tacksam för svar

mvh

Dum följdfråga kanske, men hittar inte =)

Kollar man under IMAGE så är det valt RGB i photoshop

Matta färger vid uppladdning

Hej, jag har haft samma problem när jag laddat upp mina bilder. Har följt alla anvisningar och tips gällande sRGB utan resultat. Provade också att titta på bilden i en annan webbläsare och upptäckte först DÅ en markant skillnad.

Vad är det jag har missat? Varför ser inte bilden likadan ut i alla webbläsare? Jag gick ifrån Firefox till Safari...

Vänlig hälsning
Frida

Re: Matta färger vid uppladdning

fridaåhlander skrev:

Vad är det jag har missat? Varför ser inte bilden likadan ut i alla webbläsare? Jag gick ifrån Firefox till Safari...

Vänlig hälsning
Frida

På grund av att Safari har en fungerande färghantering och det har inte Firefox.

Stefan

Hej, jag har en fråga som det vore kanon om någon kunde svara på. Jag har ett problem med photoshop cs 3 som jag inte lyckats lösa. Det kan säkert röra sig om en inställning? Jag öppnar en raw fil från bridge och gör de ändringar jag vill ha i färg, skärpa etc. Sedan ändrar jag storlek i photoshop och sparar som jpeg. När jag sedan öppnar bilden i windows "visningsprogram för bilder och fax" så finns finns inte ändringarna där. Det är samma färger som orginalbilden innan ändring. Om jag däremot öppnar filen i photoshop så visas den med ändingarna. Har ändringarna skett överhuvudtaget? Eller finns de bara i photoshop? Har du någon aning om hur jag ska lösa detta? Jag har försökt med allt jag kan tänka mig.

Mvh Leif Nilsson

ANNONS
Götaplatsens Foto