Stina.D
Aktiv medlem
Det är något lurt som jag inte kommer på ...
Har kalibrerat mina skärmar och papper med en EyeOne kalibrator. Bilderna ser ut som de ska på skärmarna, men det som kommer ur skrivaren (Epson 2100) har en grön hinna över sig.
Färghanterar i programmen (PSCS3 och LR) och inte i skrivaren (No color adjustment). Väljer profil för pappret. Har testat både en äldre profil jag gjort som fungerat, den nya som jsg gjorde idag samt en standardprofil. Alla ger ett mörkt grönt stick, fast standardprofilen drar mer åt blått.
Problemet har börjat när jag bytt från stationär Mac till bärbar MacBook.
Har kollat skrivaren och alla patroner fungerar.
Använder originalbläck.
Har testat ett annat papper, också grönstick.
Håller skrivaren på att säcka ihop?
Eller är det någon liten fånig inställning någonstans i MacBooken som jag missat?
Tacksam för alla förslag!
Har kalibrerat mina skärmar och papper med en EyeOne kalibrator. Bilderna ser ut som de ska på skärmarna, men det som kommer ur skrivaren (Epson 2100) har en grön hinna över sig.
Färghanterar i programmen (PSCS3 och LR) och inte i skrivaren (No color adjustment). Väljer profil för pappret. Har testat både en äldre profil jag gjort som fungerat, den nya som jsg gjorde idag samt en standardprofil. Alla ger ett mörkt grönt stick, fast standardprofilen drar mer åt blått.
Problemet har börjat när jag bytt från stationär Mac till bärbar MacBook.
Har kollat skrivaren och alla patroner fungerar.
Använder originalbläck.
Har testat ett annat papper, också grönstick.
Håller skrivaren på att säcka ihop?
Eller är det någon liten fånig inställning någonstans i MacBooken som jag missat?
Tacksam för alla förslag!