Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Grönt filter i Uppsala?

Produkter
(logga in för att koppla)

virus2u2

Avslutat medlemskap
Kan inte förstå varför blad blir så mörkt grå! Kan ett filter vara lösningen??
Har någon ett till låns? Eller gulgrönt? 49,52,58,77mm? Färgad plastfolie? Jag tar vad ni har!

Finnes till låns:

*Cokin Jättegrönt fyrkantig plastbit ca 85x85mm (eventuellt även hållare med adapter 49, 52mm, 55mm, 68mm (eller var det 62), 72mm och 82mm, men hållaren använder jag oftare)

*Gulgrönt 82mm ( ukrainsktillverkat ;o) )

/Richard

Man bugar och tackar!

Ta med till den 30/5 är du bussig. Jag tror på Cokin. Hållaren kanske kan ersättas av lite tejp? Tror du det finns hållare till Cokin på stan? Ska göra en rusning till Stockholm i morgon, så får jag se om jag hittar egna grejor.

Re: Man bugar och tackar!

virus2u2 skrev:
Ta med till den 30/5 är du bussig.

Jupp!

Jag tror på Cokin. Hållaren kanske kan ersättas av lite tejp?

Säkerligen fast kanske lite opraktiskt i längden ;o)

Tror du det finns hållare till Cokin på stan?

Antagligen inte. De kunde beställa (ett och ett halvt år sedan jag kollade förvisso)

Ska göra en rusning till Stockholm i morgon, så får jag se om jag hittar egna grejor.

Herrejisses, vad jag fick jobba för att hitta ett grönfilter i Stockholm!. Cokin verkar bara vara för postorder. Jag hittade tillslut ett vanligt cirkulärt filter hos Kamerdoktorn. Besöket där var inte nyttigt för plånboken, dessvärre. Filter och lite papper som jag var "tvungen" att köpa gick på 1300 bagis...måste snart på avvänjning.

ANNONS
Götaplatsens Foto