Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gratis kurs för dig som känner dig osäker inom något fotoområde?

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Foto är kul! Inte så kontroveriellt sagt på denna site, men kanske fler kan känna ännu större glädje i fotot med mer kunskap?

Fotosidan får löpande allt fler medlemmar där många gillar att fota, men söker kunskap. Många forumdiskussioner sker långt ovanför huvudet på de som just börjat fota.

Jag har en tanke ett dra i gång en gratis kurs i fotografi. En grundläggande kurs för dig som känner dig ny och kanske lite osäker.

En kurs där vi skulle kunna träffas en gång i veckan under en tid och inledningsvis går igenom grunderna för allt foto, för att sedan låta olika personer från fotosidan berätta mer om olika fotografiska områden. Givetvis kombinerat med att vi ger oss i kast med att prova på olika stilar.

Jag tror att jag kan, och känner att jag skulle vilja "rodda" en sån grej helt utan kostnader.

Låter det som något intressant? Är det värt för mig att grubbla vidare på tanken?

Att jag bor i Stockholm gör att allt, om det blir aktuellt, sker där.
 
Senast ändrad:

MathiasT

Aktiv medlem
Vilket engagemang! Stor respekt för dig, Janne. Trist att jag har flyttat till Malmö, annars hade jag hängt på med glädje!
 

ansa45

Aktiv medlem
Jag är med. Fotograferar ju som sagt lite, men har egentligen ingen grund så det skulle vara jättebra.
 

macmolarin

Aktiv medlem
Jag hänger gärna på! Jag behöver lite organiserad fotografering. Kan grunderna och lite till men behöver spark i baken för att komma igång igen.
 

michap

Aktiv medlem
Respect, Janne! ;-)

Låter som en kanonidé! Har själv funderat på att försöka skriva ihop en "Fotografi för Dummies", men det har stupat på att jag är en "dummie"...

Bra att någon tar tag i saken och hjälper alla nybörjare! Ett utmärkt sätt att hitta likasinnade dessutom!

/Micha
 

Mozo

Avslutat medlemskap
Finns det sådana här människor? ;-)

Oerhört roligt att du vill engagera dig helt gratis i detta! Synd att man är diskvaliserad för att delta bara =) Antar jag...men jag tror att jag kan grunderna rätt bra ;-)

Du lottar ut foton gratis, vill anordna fotokurs gratis...Har du vunnit på Triss...25000 kr i 25 år eller?

Skitkul idé rent ut sagt!

mvh
Christer
 

Shonas

Aktiv medlem
Det låter ju kalas..........

Tomten har kommit redan.....

Då har vi premiär hemma hos mig i Växjö då?...=)

Jonas
 

_lkerdun

Aktiv medlem
"Att kunna är att leva"

Spännande och bra idé.

Kanske kunde "Fotosidan" sponsra med något också?
I sämsta fall kaffet...
För, det kan ju hända att någon "tittar" förbi någon kurs/utomhusövning och fastnar där.

Blir alla "elever" automatiskt medlemmar i M.F.S?
 

Arleklint

Aktiv medlem
Magnus: Detta har ingen knytning till MFS, det är en helt egen idé. Var jag otydlig?

Photoshop kan säkert ingå i någon mån
 

redrosie

Aktiv medlem
Det låter ju alldeles suveränt. Hoppas det inte hamnar föör sent på kvällstid så kan man vara med fast man bor en bit från Sthlm *håller tummarna*
Kanonidé Janne!
 
ANNONS