Annons

Hemside portfolio, behöver kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

jontemattsson

Ny medlem
Hej!
Tänkte passa på och kolla om ja skulle kunna få lite kritik på mina bilder tagna under åren. SKulle även vilja ha kritik på sättet att visa upp dem på, sidans layout osv. Men främst på vad jag kan förbättra för att bli en bättre fotograf osv.

Mvh Jonte Mattsson
www.jonteart.com

Hej
Snabb koll på sidan i sig, och nu kommer jag att vara ganska hård, för hemsidor har jag jobbat professionellt med. De ska vara självinstruerande, lättbegripliga, lättnavigerade osv.

Första anblicken är att det ser snyggt och prydligt ut, stilrent. Men där upphör tyvärr det som är bra. Jag förstår inte layouten. Om jag klickar på photography (varför är den förresten på engelska?) kommer jag till en mycket mystisk sida med en navigation som jag inte alls begrep. Men jag klickade på september, eftersom det är september nu.

Då öppnades ett nytt fönster. Det är inte bra,vilket fönster ska man sen fortsätta i? Flash är alltid av ondo, tar tid och funkar inte alltid i alla läsare, här gav jag upp själv...

Tipset är alltså att göra en navigation (kan fällas ut som ett "träd" det är helt ok, och att göra den så att man fattar vad man ska klicka på. När dina bilder öppnas ska de göra det omgående och i samma fönster (med navigationen kvar så att man enkelt kan klicka vidare).

Bilderna kom jag som sagt inte fram till, för jag ledsnade redan när jag inte fattade navigationen på sidan innan...

od_foto skrev:
Hej
Snabb koll på sidan i sig, och nu kommer jag att vara ganska hård, för hemsidor har jag jobbat professionellt med. De ska vara självinstruerande, lättbegripliga, lättnavigerade osv.

Första anblicken är att det ser snyggt och prydligt ut, stilrent. Men där upphör tyvärr det som är bra. Jag förstår inte layouten. Om jag klickar på photography (varför är den förresten på engelska?) kommer jag till en mycket mystisk sida med en navigation som jag inte alls begrep. Men jag klickade på september, eftersom det är september nu.

Då öppnades ett nytt fönster. Det är inte bra,vilket fönster ska man sen fortsätta i? Flash är alltid av ondo, tar tid och funkar inte alltid i alla läsare, här gav jag upp själv...

Tipset är alltså att göra en navigation (kan fällas ut som ett "träd" det är helt ok, och att göra den så att man fattar vad man ska klicka på. När dina bilder öppnas ska de göra det omgående och i samma fönster (med navigationen kvar så att man enkelt kan klicka vidare).

Bilderna kom jag som sagt inte fram till, för jag ledsnade redan när jag inte fattade navigationen på sidan innan...

Håller med om att navigationen inte är så bra och att det är dåligt att gallerierna öppnas ett nytt fönster. (jag redigerar mitt eget inlägg, för jag hade fel...det var flash...)

Jag gillar inte heller speglingarna under de vita blocken, det känns lite utdaterat.... rimmar inte med dina i övrigt snygga bilder.

/Mattias

Senast ändrad:
lite lustigt att allt är på engelska utom månaderna...

Håller för övrigt med om att det inte borde öppnas nåt nytt fönster när man klickar på en kategori (och att flash inte bör användas)

Det var hårda ord !
Sidan var snabb & funkade bra för mig.
Och tanken med att öppna ett nytt fönster är just att man inte ska vidare därifrån, utan man ska stänga det!
Det kan dock nämnas på sidan att länkarna öppnas i nya fönster.
Tur att inte alla sidor ser likadana ut.

*/Lasse

Jag tycker du är på helt rätt spår. Startsidan ser bra ut och det finns 3 tydliga val. Bra!

Klickar man på "Photography" kommer man vidare till kategorisidan. Men där framhäver du din kontaktinfo. Varför? Det finns ju en sån flik på förstasidan, och det räcker. Framhäv dina bilder där istället. Jag saknar en "hemknapp" så att man snabbt kommer tillbaka till startsidan.

Flash är snyggt och funkar skitbra, men jag är inte överförtjust i att det öppnas nya fönster.

Tycker bilderna är skitsnygga!

Ha en bra dag!
/Micke, www.mikaelstalsater.se

ANNONS
Götaplatsens Foto