Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp med fotoutskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Jag håller på att skriva ut lite foton med fotopapper. Men jag får aldrig färg på hela pappret. Vad ska man göra för att få en hel utskrift.

//Carl-Philip Karlsson

Vad menar du med hela pappret? om du menar kantutskrift måste din skrivare stödja det, då finns det med i skrivaren program.

Om man skriver ut genom ps där man kan ställa storleken till 4*6 tum så borde det väl bli kantutskrift eller??

//Carl-Philip Karlsson

Som någon tidigare påpekat så beror det helt på om du har en skrivare som stöder kantfri utskrift.

Äldre skrivare använder de sista mm av papperet för att kontrollera matningen och kan omöjligt skriva hela vägen ut av den anledningen.

Stöder inte skrivaren detta så spelar det ingen roll vilket utskriftsformat du väljer

Hur ser man om skrivaren klarar kant till kant utskrift. Det är en ny HP cp1700

//Carl-Philip Karlsson

aiWa skrev:
Hur ser man om skrivaren klarar kant till kant utskrift. Det är en ny HP cp1700

//Carl-Philip Karlsson

Efter en snabbtitt på HP:s hemsida så ser det inte ut som om din skrivare klarar kantfri utskrift. Jag kan inte se att det nämns i produktbeskrivningen för cp1700.

Tar man däremot en titt på en av skrivarna som dom kallar för fotoskrivare (typ 7400-serien) så nämns kantfri utskrift vid storleken 10x15.

Ok. Fasen ochså. Trodde att jag kunde nalla på företagets skrivare men det gick inte.(Använder hp:en till skyltar). Får väl gå och köpa en fotoskrivare.

Vilken rekomenderas??.

//Carl-Philip Karlsson

ANNONS
Götaplatsens Foto