Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp mig värdera min utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Stolen

Avslutat medlemskap
Hej.

Jag behöver hjälp med att sätta en lagom prislapp på min kamerautrustning. Tanken är att jag ska kliva upp ett steg eller två och väljer därför att börja om från början med den ny utrustningen. Följande är till försäljning:

- Canon EOS 350D kamerahus i originalkartong med mjukvaror och instruktionsbok
- Sigma 17-70 F2.8-4.5 Macro objektiv i originalkartong
- Canon originalbatteri samt laddare
- Phottix batterigrepp samt laddare
- Trådlös fjärrutlösare JJC RM-E6
- Eyepiece extra ögonmussla
- SanDisk Ultra2 CompactFlash minneskort 512 MB samt 2 GB i skyddsaskar
- Lowepro kameraväska

Allt är i mycket bra skick och jag vill gärna sälja det i ett paket.

Tack på förhand!

/Stefan

5.500 är nog lagom för hela paket
Skulle du själv vara beredd att betala det? För den summan får man ju en ny Canon 1000D med kitzoom. Knappt hälften tycker jag skulle vara rimligt, å andra sidan är ju beg-marknaden för dslr helt oberäknelig. Tillbehören kan man nog värdera till väldigt nära noll -- om man inte skulle ha turen att hitta en köpare som absolut vill ha just ett BG från Phottix.

Skulle du själv vara beredd att betala det? För den summan får man ju en ny Canon 1000D med kitzoom. Knappt hälften tycker jag skulle vara rimligt, å andra sidan är ju beg-marknaden för dslr helt oberäknelig.

jag hade nog lagt ut 5.500 i fall det är i bra skick

Yippie mitt 100:e inlägg!!

Senast ändrad:
Max 3500kr låter mer rimligt tycker jag, men eftersom det verkar finnas personer som ger 5500kr kanske det är ett bättre pris =)

Skämt åsido. En 350d med kitoptik får du absolut inte mer än 1800-2000 för.
Halva nypriset för ditt sigma är ca 1500kr.
Det blir 3500kr

De små tillbehören betingar inget större värde om de säljs i paket, och de kan vara svåra att sälja överhuvudtaget om du säljer dem separat.

Tyvärr sjunker dessa prylar snabbt i pris, och dina prylar börjar bli så gamla att det snart är bättre att spara dem som party-cam =)

ANNONS
Götaplatsens Foto